Diskuse k článku

Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H30o11n68z46a 51T64a75r 3529212974272

AKU BOX Co je uvnitř ?

https://www.youtube.com/results?search_query=TESLA+MODEL+S+BATTERY+TEARDOWN

0/0
18.5.2018 10:16

A86n17t76o10n84í65n 88S51v39o12b46o90d78a 3414293299292

Většinou hoří stará benzínová auta s horší údržbou nebo vadnou konstrukcí, kdy dojde v úniku paliva v motorovém prostoru, čerpadlo žene benzín z nádrže a snaží se udržet tlak v palivovém systému, již při otevření dveří řidiče většina aut dotlakuje palivový systém, u části moderních aut se při havárii odpojí baterie a čerpadlo nemá elektřinu, takže je menší nebezpečí požáru

0/0
15.5.2018 18:31

L18u53d98v12í10k 51G85a10j45d95o67š88í86k 2405403394772

A to co jste napsal má nějakou souvislost s Teslou?

0/0
16.5.2018 10:52

A72n71t19o95n73í67n 21S70v26o32b18o39d52a 3244423349332

Vysvětlení, proč stará benzínová auta hoří, nová benzínová auta jsou bezpečnější. U Tesly je vždy riziko požárů, protože má baterie, které mohou hořet, Samsung nám to ukázal, že stačí vyrobit těsnou baterii a neštěstí je hotové

0/0
16.5.2018 11:01

L37u77d72v93í59k 38G13a16j35d36o84š45í14k 2745603544742

Pořád mi uniká souvislost s článkem. Nechcete nám taky napsat, jak správně rozdělat táborák? To je zřejmě podle vás taky k tématu.

Jinak nic ve zlém... ;-)

0/0
16.5.2018 11:07

A65n67t73o53n51í84n 34S58v58o66b61o51d86a 3394163469102

Obhájci Tesly ukazovali na to, kolik hoří jiných aut, jenže smíchali Škodu 120 a další historická auta, která hoří, protože jsou konstrukčně nezabezpečená proti požáru. Teslu mají srovnávat s požáry BMW, kterým se odpojí po havárii baterie a tak se snižuje možnost požáru. Tesla je nebezpečnější pro posádku než auto na plyn :-(

+2/0
16.5.2018 11:19

P11a34v91e76l 71K46u26t29i12l 9300936513249

A jak jste přišel na to že tesla při havárii baterii neodpojí? Dokonce pro tisk na tu má ochranu každý jeden vzal asi 6000 článků svojí.

0/−1
16.5.2018 12:56

P11a24v87e38l 23O28t46i93s24k 2596361987

Tak ono to u elektro mobilu moc nemá smysl odpojovat baterii, ktará je sama osobě tím rizikovým faktorem, u klasického auta se odpojuje baterie aby při nehodě nějaká jiskra nezapálila třeba vytékající palivo a podobně a ne proto že by samotná baterie byla nebezpečná. Taky nepotřebujete na uhašení klasického auta tuny písku a vody a už vůbec ne několik dní.

+5/0
16.5.2018 13:39

P45a78v76e16l 88K57u18t39i24l 9270516253609

Ani ne tak jiskra. U havarie klasickeho auta je totiz velice pravdepodobne ze dojde k uniku paliva a to natece na rozzhavene dily jako jsou motor ci vyfukove vedeni. U klasicke baterie muze zkratem po nehode dojit k vékemu narustu teploty a sebedestrukci s tim, ze muze zase neco zapalit. Dalsi vec proc hasici baterii vzdy nejen odpojuji ale vyndavaji z auta je, ze by pri vyprostovani mohlo treba dojit k aktivaci dalsich airbagu.

0/0
16.5.2018 17:08

P47a26v57e92l 14O68t75i64s53k 2976841867

Tak samozřejmě, že je toho více, ale nechtělo se mi to vypisovat podstatné je to, že u elektro mobilu je odpojení bateríí k ničemu, protože samotné bateriové články jsou při nárazu zdrojem požaru.

+1/0
17.5.2018 10:19

L42u40d31v59í66k 69G12a42j19d12o44š83í19k 2985853194412

U elektromobilu odpojení baterie nic neřeší. Baterie hoří sama o sobě i při odpojení a stačí jí k tomu i drobné mechanické poškození článků.

+2/0
16.5.2018 15:59

A24n24t14o55n23í97n 24S90v79o25b45o45d28a 3294433409862

I když je baterie u Tesly odpojená, může při správném mechanickém poškození způsobit požár

+1/0
16.5.2018 18:53

H69o23n77z51a 54T13a73r 3739152434512

Stejně tak jako u spalovacího motoru může nastat požár aniž by doslo k požáru paliva v nádrži

Stejně tak může u elektromobilu nastat požár aniž by došlo k pozáru akumulátoru

Tesla má kazdý článek připojen tenkým drátkem který spouží zároven jeko tavná pojistka . Oproti mobilním telfonům má články telperovany nemrznoucí kapalinou .

Akubox Tesly je po obvodu osazen malými membránami pro vyrovnávání rozdílu tlaků .

0/0
18.5.2018 9:45

H83o86n69z26a 91T76a83r 3809912194582

Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

Zdroj: http://autoroad.cz/technika/90994-co-odhalila-rozebrana-tesla-model-3-nemecti-technici-byli-naprosto-ohromeni

0/0
18.5.2018 9:50

A58l38o50i18s 20S73t90a11r90ý 3699919187182

Jink v té hádavé diskuzi níže o těch statistikách hoření se nějak zapomíná rozlišovat mezi požáry následkem nehody (nárazu) a následkem technické poruchy. Myslím, že právě požáry následkem nehody je to, co hraje zásadní roli z hlediska posuzování pasivní bezpečnosti. Při požáru kvůli poruše máte obvykle čas z auta utéct, po nehodě nikoli.

+11/0
15.5.2018 17:34

A25l26e33x15a97n86d31r 18C10h36y68t71i25l 2184762565141

Já bych tu chtěl trochu krotit ty vášně pánů kritiků.

Ročně v ČR shoří cca 2000 aut. Aut tu máme cca 7,7 milionu(http://portal.sda-cia.cz), takže to je cca 0,026%. Pokud se tu někdo v diskuzi rozčiluje nad strašně vysokým počtem hoření elektromobilů v poměru 1/2000, chtěl bych pouze podotknout, že 1/2000=0,05%To znamená, že uhořet v klasickém dopravním prostředku je dvakrát pravděpodobnější než v elektromobilu.

Ostatně tak se vyjádřili i odborníci zde: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1526396044

0/−2
15.5.2018 17:02

A34l63e40x64a88n23d21r 88C24h59y61t25i29l 2914312705491

Každopádně oficiální statistiky k požárům elektrovozům jsem nikde zatím nenašel, takže dočkejme času :)

0/0
15.5.2018 17:16

J34o69s16e43f 56Š32o12l24t12e16s 8474928170663

No, jelikož je to tak mediálně vděčné, tak všechny případy zatím byly medializovány a je jich pár.

0/0
15.5.2018 17:21

A53l17o82i12s 48S11t34a22r77ý 3329809847192

Odkdy je 0,026 dvakrát tolik než 0,05? Není to náhodou naopak?;-)

+5/0
15.5.2018 17:27

P98e36t24r 27V68a45r11g90a 3175203130420

sorry, reagoval jste dříve. NU což, výsledky lze interpretovat i inverzně ;-)

+1/0
15.5.2018 18:16

A56l29e61x55a66n91d37r 67C92h69y87t61i97l 2604822875351

Jo, nechtěně jsem to otočil, ale to jedno není oficiální číslo, takže to může být taky úplně jinak :)

0/0
15.5.2018 19:16

A18l32o54i30s 23S79t68a80r91ý 3679339367742

To samozřejmě může, nehledě na to, že za statistiky požárů lze těžko vyvozovat pravděpodobnost uhoření - viz moje poznámka výše v samostatném příspěvku.

+1/0
15.5.2018 21:47

L85u82d56v37í62k 27G77a83j24d14o13š11í93k 2935333224322

To je vážně vtipné.

Nejdříve dlohý příspěvek obhajující váš názor, a když se ukáže, že jste si čísla špatně vyložil a ona říkají, že je to všechno přesně opačně než tvrdíte, najednou zpochybňujete zdroje, které jste sám poskytl. :-)

+2/0
16.5.2018 10:58

A73l21e87x67a42n98d25r 73C23h30y45t80i52l 2704902855491

Já jsem oba zdroje neposkytl, napsal jsem, že to 1/2000 tady psal někdo v diskuzi. Čísla jsem si nevyložil špatně, ale otočil.

Stačí zabrousit trochu nahoru a zjistíte, že jsem v 17:16 psal, že oficiální statistiku hoření elektrovozů jsem prostě nenalezl, tekže bůhví jak to je.

Pokud se na tom chcete točit, už to řekli asi tři lidé před Vámi, takže to fakt vtipné není.

0/0
16.5.2018 19:34

P97e95t74r 57V62a86r23g77a 3555443410520

Máte zajímavou matematiku. Nejste politik? Výsledek Vašeho výpočtu je přesně opačný - uhoření v elektromobilu má 2x vyšší pravděpodobnost než u klasického auta

+1/0
15.5.2018 18:15

P66e44t37r 37M35i32c95h97a48l 2620854571872

S těmi čísly sis pěkně naběhl na vidle, viz výše. :-D

+1/0
15.5.2018 19:02

A98l40e29x95a25n72d83r 14C77h30y49t18i54l 2534712795231

Stane se :)

Falíruje mi tam to násobení a hlavně to, že 1 shořelé auto na 2000 kusů je údaj z diskuze, takže pravda může být úplně jinde :)

0/0
15.5.2018 19:19

P88e37t44r 59M34i91c11h31a27l 2780894641312

Jenže jde hlavně o to, že požár z důvodu technické závady znamená, že řidič zastaví a posádka vystoupí. Většinou jde o starší auta se zanedbanou údržbou. To se ale netýká elektromobilů, které hoří snad v 99% případů po nehodě, kdy šance posádky na přežití výrazně klesají.

+3/0
15.5.2018 19:28

J29o15s19e35f 42Š81o13l51t23e62s 8384118530813

99 % je nesmysl. Nehod elektromobilů byla řada, včetně třeba té i8 naší policie a překvapivě nic nehořelo. Aby opravdu začala hořet HV baterie v podvozku, musí to být opravdu masivní náraz demolující ochrannou schránku baterie. A v takovém případě je již většinou při požáru cestující mrtev.

0/0
15.5.2018 21:08

I98v36o 80N50a95v71r67á22t88i85l 5304858514

A následně i rovnou zpopelněn, takže vlastně bod k dobru ;-D

0/0
15.5.2018 23:07

P42e74t39r 31M50i39c48h97a97l 2770154541722

Je potřeba pozorně číst. Nepsal jsem, že 99% nehod EV končí požárem, ale že příčinou jejich požáru je v 99% nehoda.

0/−1
16.5.2018 6:05

J11o18s43e63f 43Š51o89l38t67e78s 8374508320853

Váš text má ovšem oba významy.

0/−1
16.5.2018 9:54

H41o62n98z78a 20T59a63r 3589902924282

Vy musíte mít s těch elektromobilů pěknou depresi Když už si tak vymýšlite . !!

Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1517820756

0/0
18.5.2018 9:17

L50u45d86v32í55k 35G79a89j43d59o50š95í18k 2815343434232

To bych si na vašem místě rozhodně netroufal tvrdit. Žádná taková spojitost totiž neexistuje.

0/0
16.5.2018 16:06

J68o15s15e84f 39Š72o10l69t43e38s 8174738300143

Ale existuje. Podívejte se na všechny nehody elektromobilů na netu a uvidíte.

0/0
16.5.2018 16:11

M43i25r17e62k 44G21a42j68e50r 5821456229820

Mylite se. BMW i8 neni elektromobil.

0/0
17.5.2018 3:06

A58l27e85x95a60n42d76r 61C39h60y50t87i15l 2364802675301

Samozřejmě, že technická závada může být i na dálnici kdy vám to blafne uvnitř a v důsledku toho se zabijete. Takže to, co popisujete je samozřejmě ideální případ. A zdůrazňuji, že hovoříte pouze o skupině "technická závada". To ale neznamená, že klasická auta po nárazu nehoří. To by byla lež.

Jinak samozřejmě, že 99% kolizí elektromobilů nemá za následek hoření. To by byla taktéž lež. Že se tu objeví jeden článek s požárem elektromobilu za rok a běžným autům se tyto rubriky nevěnují možná může v někom vyvolat mylný dojem, že nám tu jezdí po světě dvě auta a ta narazila a shořela.

Poškození baterií je asi tak pravděpodobné jako proražení nádrže s benzínem.

To se prostě stávat bude, dokud nebudou jiné nové druhy baterií.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prvni-vazna-nehoda-tesly-model-3-nebyla-az-takova-pohoda-odhalila-dva-problemy/

0/0
15.5.2018 22:46

P52e18t74r 39M96i86c42h51a37l 2550804261762

Viz má reakce výše.

0/0
16.5.2018 6:06

P58a13v22e94l 51O65t30i43s65k 2186101707

No novější benzínová auta po nárazu začnou hořet opravdu jen vyjímečně, fakt to není jako ve filmu kdy každé druhé auto vybuchne

+2/0
16.5.2018 13:52

P77a17v17e91l 65O13t35i76s83k 2786201457

Za prvé elektro aut je na silnicích ve srovnání s klasickými opravdu jen zanedbatelné množství, takže čísla opravdu nelze srovnávat. Za druhé většina aut chytne vlivem technické závady kdy zpravidla z vozu stihnete utéct. Při nehodách díky různým zabezpečením je požárů minimum, opravdu to není tak jak ve filmu že každé bourané auto vybuchne. Ale hlavně požár klasického auta není zas takový problém zlikvidovat , ale u elektro auta je to fakt průšvih.

0/0
16.5.2018 13:48

D97r78a17h50o97m81í35r 36S63t57r34o24u33h57a11l 4665438712514

Tady musím mít připomínku :-) I když to máte statistcky naopak, pak tvrzení je špatné i po opravě, protože vzhledem k poměru množství aut bude pravděpodobnější, že uhoříte v netesle, než v tesle.

0/0
16.5.2018 14:19

J51a40k67u54b 44S11e83k81e21r78a 6426940476345

A s pribyvajici kapacitou baterií, tlakem na jejich rychlejší nabíjení rozšiřováním autonomniho řízení pro nemehla to nebude lepší...

+5/0
15.5.2018 16:42

J79o98s14e41f 49Š43o61l75t59e37s 8254408560643

A třeba ve Spojeném království je poslední dostupnou statistikou zhruba 30000 aut, která za rok shořela. Vzhledem k tomu, že mají asi 30 milionů aut, tak je to ještě horší než v USA. Tady shoří jedno auto z tisíce. Každý rok.

0/−2
15.5.2018 16:36

P49a71v77e22l 43O16t41i32s63k 2726741287

A co s tím problém je jestli to bylo při nehodě nebo nikoli, jak stará auta to byla a hlavně uhasit benzínové auto jde celkem snadno, na rozdíl od toho s baterkama

0/0
16.5.2018 13:55

P11e79t51r 66B76á61č53a 8795566275545

Slavny elektromobily, jeste to ani poradne nejezdi a uz je s tim problem za problem.

Kdy konecne tahle slepa vetev definitivne vyhasne?

+6/−4
15.5.2018 16:29

J33o83s32e87f 38Š91o36l48t86e48s 8294258620333

Mě přijde, že vyhasíná jiná slepá větev.

+4/−1
15.5.2018 16:37

P57e96t80r 81B82á35č82a 8895916915605

*Mně

0/0
15.5.2018 16:39

J28o67s25e68f 30Š17o89l43t87e29s 8694958730943

Vida, takže když dojdou argumenty, tak i Vám se hodí vytrhávat gramatické chyby. Cokoliv najdete na oponentovi, hlavně když vypadá špatně, že? ;-D;-D Jste chudák.

0/0
15.5.2018 16:40

P30e13t39r 45B32á96č49a 8155436785225

Mne zadne argumenty nedosly, ja s vami ani nehodlal diskutovat, proste s tema vasima elektroblabolama nesouhlasim a dal jsem minus, tecka.

+1/0
15.5.2018 16:52

J47o46s77e14f 17Š86o16l27t80e51s 8854198670453

Takže statistika hořících aut jsou elektrobláboly? ;-D;-D

+1/−1
15.5.2018 16:56

Najdete na iDNES.cz