Uvedl to náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb. Ten zmínil, že k sesuvu došlo náhle, aniž by se na trati v minulosti objevily nějaké problémy.
„Druhou kolej jsme se rozhodli uzavřít z důvodu bezpečnosti, ten odtrh byl relativně hluboký. Na místě je zhotovitel a my za pochodu děláme průzkumy geotechnické, děláme projekty a současně se začalo odtěžovat těleso pod druhou kolejí, kde došlo k sesuvu. Poté musíme zajistit dosypání toho tělesa, bude tam vyskládána jakási sendvičová konstrukce a násep bude znovu zhutněn.“
Podle náměstka došlo k sesuvu s největší pravděpodobností z důvodu stáří konstrukce a použitého materiálu.
„Ta jedna kolej byla zřízena někdy v roce 1872 a přibližně o dvacet let později k ní bylo dosypáno druhé těleso. A ten násep, jak jsme jej viděli, byl z materiálu, který bychom z hlediska dnešních požadavků nemohli použít vůbec, nebo by muselo dojít k nějakým úpravám,“ uvedl Nejezchleb.
Doplnil, že podobně bylo zakládáno těleso po celé délce trati. „Proto jsme přijali interní opatření, že se budeme těmto místům věnovat, děláme kontroly, aby na trati nedošlo k dalším náhlým sesuvům. Určitě to máme pod kontrolou,“ dodal.
Kus železniční trati se na železničním koridoru z Chebu do Klášterce nad Ohří, v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku, sesul asi o pět metrů v polovině dubna. Závadu objevil traťmistr ještě před sesuvem. Díky tomu se provoz na trati podařilo včas zastavit (o sesuvu trati v článku U Varů se sesulo 50 metrů železniční trati, závadu objevil traťmistr).
Podle původního odhadu se měly vlaky vrátit na trať už v květnu. SŽDC ale později zjistila, že není možné svah provizorně stabilizovat tak, aby vlaky mohly jezdit alespoň po jedné koleji (podrobněji v článku Nouzové zprovoznění trati u Dalovic není možné, práce potrvají měsíce).
Cestující musejí i nadále jezdit v úseku Karlovy Vary - Ostrov nad Ohří náhradní autobusovou dopravou. Podle informací Českých drah by zpoždění nemělo přesáhnout 15 minut.
16. dubna 2018 |