„Návrh od společnosti Iveco už jsme obdrželi a ve věci je zahájeno správní řízení. O případném nařízení předběžného opatření zatím nebylo rozhodnuto,“ napsal mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Švanda.
Iveco muselo kvůli svému podání zaplatit kauci deset milionů korun, tedy maximální možnou hranici. „U ÚOHS se domáháme zrušení rozhodnutí o vyloučení naší společnosti ze zadávacího řízení. Domníváme se, že rozhodnutí o vyloučení bylo nezákonné a trváme na tom, aby naše nabídka byla v souladu se zadávacími podmínkami vyhodnocena,“ řekla serveru zdopravy.cz mluvčí Iveca Katarína Kutlíková.
„Důvodem (vyřazení) bylo jednoznačné dílčí nesplnění technických požadavků na vybavení autobusů odbavovacím informačním zařízení,“ informovala mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Aneta Řehková s tím, že tomuto rozhodnutí předcházelo zadání posouzení nabídky přizvanému soudnímu znalci.
Technika nesplňovala naše požadavky, říká dopravní podnik
Nesplnění podmínek spočívalo hlavně v nabídnutém typu zobrazovače času a tarifního pásma, který nesplňoval požadavky DPP. „Stejně tak společnost Iveco nabídla zařízení pro nevidomé, které v době podání nabídky nebylo certifikováno,“ dodala Řehková.
Iveco nabídlo v soutěži autobusy podle serveru za 1,482 miliardy korun, SOR za 1,5 miliardy korun. Třetí byl Solaris, jeho nabídka dosáhla ceny 1,639 miliardy korun.
Cena nebyla jediným ukazatelem, váhu měla i spotřeba a provozní náklady. Iveco ji má vyšší, ale nakonec v bodovém hodnocení těsně SOR porazilo, podle serveru o čtyři setiny bodu. Hodnotící komise ale v nabídce našla nedostatek, kvůli kterému firmu vyloučila.