Obchodní řetězec Lidl zprovoznil v loňském roce první prodejny ve Spojených státech. Plán byl jasný: otevřít jich sto během jednoho roku. Z plánu však pomalu schází, projekty v New Jersey, Pennsylvánii, Ohiu a Virginii, do nichž Lidl investoval peníze, byly zastaveny, píše agentura Reuters.
Německý obchodní řetězec Lidl, jehož vlastníkem je podnikatel Dieter Schwarz, se ke skutečnosti odmítl vyjádřit s tím, že neustále zkoumá a pracuje na portfoliu nemovitostí. Ve čtvrtek o tom informoval německý deník Handelsblatt.
Levnější banány i zmrzlina
Expanze Lidlu na americký trh v USA současně rozpoutala cenové boje. Profesorka marketingu Katrijn Gielensová ve své studii hovoří o tlaku na americké maloobchodníky, kteří budou muset snížit ceny, aby Lidlu zůstaly konkurenceschopné. Už během několika měsíců po otevření deseti prodejen ve Virginii, Severní a Jižní Karolíně zaznamenala Gielensová redukci cen v některých nedalekých amerických konkurujících obchodech.
Čím se Lidl v USA lišíOd uvedení na americký trh v červnu roku 2017 otevřel Lidl 49 obchodů v USA, celkem provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 evropských zemích. Od běžných amerických prodejen se Lidl liší mimo jiné i svou rozlohou prodejen o velikosti 2 000 metrů čtverečních, což je oproti supermarketům v USA v průměru dvacetkrát menší. Zákazníci tak mají o produktech lepší přehled a snadněji je mohou porovnávat. Lidl je navíc zaměřen na prodej privátních značek, jeho pobočky navíc mívají prosklenou přední stěnu, čímž šetří výdaje za osvětlení. |
Rovněž zjistila, že ceny potravin, jako je chléb či avokádo, často klesly o 30 %, a to v důsledku konkurenčního boje s Lidlem. Dále se až o 15 % zlevňuje také oblíbený sortiment, jako je zmrzlina, banány nebo sýr. Mléko v některých případech až o 55 %. „Kvůli vstupu společnosti Lidl na americký maloobchodní trh klesly ceny konkurentů v průměru o 9,3 %,“ píše server Foodnavigator-usa.
Lidl byl už od nástupu v USA o devět procent levnější než největší obchodník s potravinami ve státech Wal-Mart. „Dopad vstupu společnosti Lidl je pozoruhodný, protože je třikrát silnější než účinek vstupu Wal-Martu, který byl zaznamenán v předchozím výzkumu,“ uvedla Gielensová.