Platí to zejména ve firmách, které se zaměřují na mladší klientelu. Výzkum provedla Univerzita v St. Andrews, v níž 192 lidí se zkušenostmi z manažerských pozic hodnotilo kandidáty o zaměstnání s tetováním a bez tetování, napsal britský deník The Daily Mail.
Při hypotetickém výběru vhodnějšího uchazeče na pozici barmana v restauraci podle fotografií mužů a žen udělili vyšší hodnocení uchazečům s tetováním ve tvaru hvězdy na krku.
Tetování mužům přidává na atraktivitě. U žen je to naopak, tvrdí výzkum |
Muži získali průměrné hodnocení 5,07 bodů, zatímco zájemci bez tetování jen 4,38 bodů. Ještě větší úspěch měly potetované ženy. Získaly 5,14 bodu, na rozdíl od nepotetovaných s výsledkem 4,51 bodu.
Nicméně v další pozici, kdy se kandidáti ucházeli o místo číšníka, už hodnotitelé udělovali nižší známky potetovaným. V prostředí restaurace, která láká spíše starší klientelu, tetovaní uchazeči získali hodnocení jen 3,39, ti nepotetovaní 4,67.
Tetování ano, ale
Autoři studie přesto došli k závěru, že tetování je v některých případech atraktivní a zvyšuje šance uplatnění na pracovním trhu. „Viditelně potetovaní uchazeči o práci se mohou jevit jako vhodní kandidáti, protože mohou pomoci pozitivně přenášet image společnosti nebo značku. Zejména to platí ve firmách, které cílí na mladší a více vyhraněné zákazníky,“ uvedl profesor Andrew Timming z Univerzity v St. Andrews.
Timming v průzkumu oslovil také manažery módního řetězce restaurací a skateboardové firmy, kteří mu závěry potvrdili. Zároveň však dodali, že tetování nesmí mít rasistický či satanistický podtext. Také nesmí urážet ženy a mít jakoukoliv souvislost s drogami či alkoholem.
Podle autora všechny předchozí studie zmiňovaly pouze negativní důsledky tetování při hledání práce. Domnívá se však, že je důležité ukázat i na pozitiva, a to i v souvislosti s dramatickým nárůstem počtu lidí s tetováním na těle v posledních letech.