Potetuj se a máš sto let pizzu zdarma, lákala restaurace. Zájemců bylo moc

  18:40aktualizováno  18:40
Pizzu zdarma po následujících sto let nabízela ruská restaurace Domino's tomu, kdo si na tělo nechá vytetovat jejich logo. Marketingová akce, která započala na konci srpna a měla trvat po dobu dvou měsíců, však skončila předčasně po pěti dnech. Zájemců o kérku totiž bylo příliš mnoho.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: wikipedia.org

Síť restaurací Domino´s koncem srpna na ruské sociální síti Vkontakte odstartovala marketingovou kampaň, v rámci které umožnila sto let bezplatné konzumace pizzy těm dobrovolníkům, jež si na své tělo nechají vytetovat logo restaurace. Maximální počet neplacených pizz však nesmí přesáhnout sto kusů za rok.

Aby měli zákazníci na slevu nárok, museli nově pořízené tetování vyfotit a sdílet na sociálních sítích. Kampaň, která měla trvat do konce října, však skončila už po pěti dnech. Podle týdeníku The Moscow Times byl zájem o akci příliš velký.

„Urgentní zpráva pro všechny, kdo právě sedí v tetovacím křesle: Zahrneme vás do akce jen v případě, že pošlete fotku nejpozději do dnešního poledne,“ oznámila společnost po pěti dnech na sociální síti Vkontakte. „Těm, kteří tetování naplánovali na později, doporučujeme, aby proces odvolali.“ dodala pizzerie s tím, že je schopná akceptovat jen dalších 350 lidí s vytetovaným logem.

Marketing nového tisíciletí

Reklama vytetovaná na těle už příliš lidí nezaskočí, objevuje se totiž od začátku nového tisíciletí. První osobou, která se nechala potetovat za účelem reklamy byl dvaadvacetiletý Jim Nelson, který v roce 2003 prodal prostor na svých zádech webhostingovému serveru za 7 tisíc dolarů (asi 154 tisíc korun). O dva roky později jej následovala třicetiletá Američanka a za deset tisíc dolarů (přibližně 221 tisíc korun) si na čelo nechala vytetovat reklamu kasina.

V Česku si v roce 2011 reklamou na kůži vydělal dvaatřicetiletý muž z Moravskoslezského kraje, který si na čelo nechal vytetovat jméno gastronomického webu (psali jsme zde). Za inkoustový nápis inkasoval 200 tisíc korun.

Zatímco někteří jedinci si tímto způsobem jen přivydělávají, Brazilec Edson Aparecido Borim prodávání reklamního prostoru na své kůži pojal jako životní byznys. Podle serveru BBC si na těle nechal zvěčnit nejméně 49 různých sloganů a log. Za jedno pak inkasuje v přepočtu mezi 430 až 3 500 korunami, vždy záleží na velikosti a umístění tetování. A když firma neplatí, její logo nechá přeškrtnout.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Žádost vlády o poskytnutí údajů bych odmítl, prohlásil šéf Huawei

Šéf čínské společnosti Huawei Žen Čeng-fej po letech vystoupil před novináři,...

Zakladatel čínské společnosti Huawei Žen Čeng-fej poprvé po několika letech promluvil se zahraničními médii a odmítl...

HDP Německa loni rostlo pomalu. Recesi v ČR to nepřivodí, tvrdí analytici

Euro.

Tempo růstu německé ekonomiky je nejslabší za posledních pět let. Hrubý domácí produkt (HDP) Německa vzrostl o 1,5...

Pletená šála ukazuje zpoždění německých vlaků. Vydražila se za tisíce eur

Šál reprezentující zpoždění německých vlaků v dražbě na Ebay.

Němka, která v průběhu loňského roku cestovala vlakem v okolí Mnichova, vyjádřila svou frustraci z častého zpoždění...

Najdete na iDNES.cz