„Když přijdu na poštu, nechci si připadat jako v hokynářství,“ uvedl k situaci na poště zákazník Jiří Roubík. Pošťáci podle něj nemohou za to, že už jsou spíše prodavači nabízejícími sortiment od životního pojištění po pravítka.
Když chtěl Roubík poslat dopis, na který přidal samolepku vyzývající ke zlepšení pracovních podmínek na poště, pracovnice u přepážky ji před ním strhla. Je to prý nařízení vedení. Podle MF DNES to není ojedinělý případ. Pošta si také hlídá, kdo a komu zasílá dopis opatřený nálepkou.
„Je skandální, že vedení pošty nutí zaměstnance strhávat nálepky, které bojují za jejich lepší pracovní podmínky. Šikana na poště musí přestat,“ uvedla Monika Horáková, organizátorka kampaně Strany zelených.
Česká pošta ale jakékoli potíže s pracovními podmínkami odmítá. „Akci části Strany zelených lze chápat jako součást její předvolební kampaně, kdy se pravděpodobně z nedostatku jiných témat zaměřila i na Českou poštu,“ řekl její mluvčí Matyáš Vitík.
Vida, nové auto! Pošťáci si mají všímat majetku lidí a nabízet pojištění |
Jiný názor ovšem zastávají zaměstnanci pošty, jejichž povinností je nabízet finanční produkty - účty, pojištění, spoření nebo kreditky. Každý z nich má závazný plán, kolik toho musí prodat. Pokud jej nesplní, nedostane bonus k celkové výplatě, která u málokoho přesahuje šestnáct tisíc hrubého.
Nejčastěji tedy dochází k tomu, že pošťáci uzavírají smlouvy na finanční produkty se svými příbuznými či sami mezi sebou, jen aby splnili plány. „Když neplníme, tak nám vedoucí sebere peníze a následně začnou výslechy, proč neplníme,“ vysvětluje pošťačka z Moravy.