Räikkönen má problémy s ovladatelností svého monopostu Ferrari. Klouzající předek způsobuje nedotáčivost a při jejím vyrovnávání se příliš opotřebovávají přední pneumatiky. Obzvlášť na tu levou je okruh v americkém Texasu již tak náročný, takže Fin v závodě mohl jet naplno pouze pár kol po každém zastavení v boxech. Poté musel zpomalit.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„Mohu si zaškrtnout další nepovedený víkend,“ řekl reportérům po závodě, v němž obsadil až třinácté místo. „V Japonsku to bylo stejné. Celý víkend jsme bojovali s nedotáčivostí a nedokázali jsme to vyřešit.“
Nejstarší jezdec šampionátu formule 1 tak opět ztratil na týmového kolegu. Před sezonou málokdo očekával, že Fernando Alonso bude mít nad novým týmovým kolegou takovou převahu. „Nenávidím tuto situaci,“ říká Räikkönen. „Závod mi pokaždé pokazí věci, které nemohu ovlivnit. Je to hodně frustrující. Zkoušel jsem jet pomaleji na některých místech, abych se vyhnul předčasnému opotřebení pneumatik, ale moc to nepomohlo. Nerozumím tomu.“
Stejné problémy s letošním monopostem Ferrari by měl mít také Fernando Alonso, auta jsou přece stejná. Ten se však s nedotáčivostí dokáže vypořádat podstatně lépe. „Myslím si, že to je jeho jezdeckým stylem. Tolik mu nevadí, když mu předek auta nedrží. Potom se mu neničí pneumatiky. Je někde jinde,“ předpokládá Kimi Räikkönen.
Sám španělský jezdec měl problémy s autem pouze v posledních dvou kolech Velké ceny USA. Z ničeho nic se objevily obrovské vibrace, které šly od pneumatik. Šestou příčku před Sebastianem Vettelem uhájil jen za cenu maximálního úsilí. „Informovali mě o odstupu a snažil jsem se dojet do cíle těsně před Vettelem. Poslední kolo jsem už musel jet zcela naplno, i s těmi obrovskými vibracemi. Bylo to náročné,“ postěžoval si Fernando Alonso.