Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové sorento obléklo americký obleček, chce být ještě mohutnější

Třetí generace velkého SUV Kia Sorento zcela nepokrytě míří na americké zákazníky. Bude se samozřejmě prodávat i Evropě, ale je otázkou, zda se zde bude líbit jeho konzervativní design. Auto je větší a prostornější než dosluhující druhá generace.

Kia Sorento | foto: Kia

První Sorento představila Kia v roce 2002 a byl to klasický off-road s rámovým podvozkem. Druhá generace, která přišla na trh v roce 2009, už podle aktuální módy přešla na samostatnou karoserii a zařadila se do kategorie univerzálních SUV (více zde). Stejný styl si zachovává i nejnovější třetí generace, kterou Kia představila v předpremiéře. Evropské veřejnosti se auto ukáže v říjnu na autosalonu v Paříži.

První dvě generace sorenta patřily k tomu lepšímu, co po stránce designu v době jejich premiéry Kia vytvořila. Byly to poměrně úspěšné modely na mnoha trzích, kde je automobilka nabízela. Třetí na ně chce navázat a jde na to konzervativní cestou s přidáním luxusu.

Současné sorento má docela sportovní rysy, na druhou stranu právě tato vlastnost nedělá z auta žádnou prémiovku ale normální univerzální SUV. Novinka na sportovní ambice rezignuje, zato vypadá jako mnohem větší a dražší auto. Karoserie je oblejší a vyjma mohutné masky chladiče a celkově přední části na ní nenajdeme žádné výstřelky.

Všechno je hezky uhlazené a vytvořené tak, aby působilo co nejmohutnějším dojmem. Ponton se opticky zvýšil, oproti současné generaci designéři ubrali prolis ve spodní části dveří a vypouklé oblouky blatníků přetáhli více do celé karoserie. Vzadu zůstal mohutný zadní sloupek a celkově zadní partie se současnému modelu podobá nejvíce.

Díky mnoha prolisům v zadním nárazníku a zlomům v pátých dveřích ale novinka opět dokazuje, že tentokrát jde především o velikost a luxus. Když se nazpět podíváme dopředu, tak dříve šikmá přední partie bude u novinky téměř kolmá a místo do oblouku zalomené masce chladiče navazující na světla, jak je tomu u druhé generace, má novinka masku výrazněji vyprofilovanou a světla na ní navazující jsou užší a rozšiřující se spíš směrem ven.

Pocit luxusu doplňuje množství chromovaných lišt a také zajímavá šedá metalíza, s kterou se výrobce na prvních fotografiích pochlubil. Celkově auto drží spíš americký styl velkých SUV, ostatně Kia v USA vyrábí a je to pro ni velmi důležitý trh. Což pro kategorii velkých SUV platí dvojnásob. Trochu sportovních genů si novinka zachovala díky mohutnému zadnímu spoileru a dynamiku přidávají zajímavá přední světla. Ty zadní mají poněkud přeplácanou optiku.

Kia slibuje luxusnější interiér s prémiovými materiály, moderní palubní elektronikou a také mnohem větším prostorem pro cestující ve druhé a třetí řadě. Na detaily si ale budeme muset ještě počkat.

Nové Sorento je větší než současný model. Na délku povyrostlo téměř o deset centimetrů na 4,78 metru, podobně výrazně se zvětšil rozvor. Ten narostl o osm centimetrů na 2,78 metru. Fakticky se sorento přikrčilo k zemi (1,685 metru) o pět centimetrů, na první pohled bez poměření s druhou generací auta to ale patrné není. Opticky totiž klame vyšší ponton a nižší zasklení.

Automobilka zatím neuvedla, jaké motory budou nové sorento pohánět. Zcela jistě se v Evropě objeví pod kapotou diesel či více naftu konzumujících motorů. Nabídka v USA bude naopak zcela jasně orientována na zážehové motory. V případě dieselů by to téměř s jistotou měl být čtyřválec o objemu 2,2 litru (v současné generaci poskytuje výkon 145 kW) a pravděpodobně přibude i dvoulitrový motor, který u současného sorenta má výkon 110 kW. Pro nový model bude Kia potřebovat motory s ekologickou normou Euro 6, což zatím splňuje jen dvoulitrový diesel.

Ze zážehových jednotek můžeme téměř s jistotou počítat se čtyřválcem 2,4 litru, který se jistě objeví i na americkém trhu. Motor v současném sorentu splňuje normu Euro 5 a maximální výkon je 141 kW. Pro USA bude nezbytný i šestiválec 3,3 litru s výkonem 213 kW. U současné generace je ve všech stupních výbavy mimo té základní, pro kterou je vyhrazený uvedený čtyřválec 2,4 litru. V Evropě se zážehový šestiválec s největší pravděpodobností nabízet nebude. Ve všech případech bude novinka v prodeji jako čtyřkolka i jen jako model s pohonem jen přední nápravy.

Ceny novinky zatím automobilka neprozradila, což není žádné překvapení, když zatím ani nespecifikovala pohon a výbavu. Současná generace startuje na částce 630 000 korun za benzinový motor a pohon přední nápravy. Diesel je minimálně o 60 000 korun dražší. Za pohon všech kol se připlácí zhruba dalších 50 000 korun bez ohledu na motor. Nejdražší sorento druhé generace ve verzi Premium se silnějším dieselem a pohonem všech kol atakuje milionovou hranici.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

Plán Bruselu nevychází, Evropa vůbec nestíhá stavbu nabíječek elektroaut

24. května 2024

Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU....

AURES Holdings a.s.
NÁKUPČÍ AUTOMOBILŮ - BRNO (A12460)

AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 40 000 - 60 000 Kč

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...