Citroën C4 Picasso

Citroën C4 Picasso | foto: Citroën

Nový Citroën Picasso je dietář a bude k tomu pít močovinu

  • 26
Jedno z nejoblíbenějších MPV dorazí na trh v létě. Citroën C4 Picasso hodně zhubl, ale veze nálož moderní výbavy.

Kdysi to bylo milé futuristické vejce, u kterého jste nerozeznali předek od zadku. Teď nasadil drsnou tvář robota. C4 Picasso už bylo k vidění před měsícem na autosalonu v Ženevě jako koncept technospace. Teď změnilo barvu, dostalo civilnější vzezření interiéru a těší se na start prodeje, který je ve Francii naplánovaný na červen.

Citroën Xsara Picasso
Citroën C4 Picasso

Předchozí generace Citroënu Picasso

Něco z autosalonového šviháka mu stejně zůstalo: třeba zadní svítilny s trojrozměrným efektem, složené z LEDek. Uvnitř také zůstaly dva dotykové displeje, které vévodí přístrojovce.

Velký barevný dvanáctipalcový zobrazuje údaje potřebné pro řízení. Druhý sedmipalcový ovládá ostatní funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, webové služby a další.

Citroën C4 Picasso

Rodinný citroën dostane nově do příplatkové výbavy zajímavé prvky, okoukané u luxusních aut vyšších kategorií: samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, které zobrazují auto a okolí z ptačí perspektivy, adaptivní tempomat, strážce mrtvého úhlu, sedačky s masážní funkcí, automaticky přepínaná dálková světla nebo aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Ty jsou vybaveny motorkem, který pás v případě nebezpečí automaticky napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn vibrací v bezpečnostním pásu.

Pořádně zhubl

Nový Citroën C4 Picasso je 4,43 metru dlouhý, 1,83 metru široký a 1,6 metru vysoký. To znamená, že je o kousíček kratší a nižší než předchůdce. Do kufru se vejde 537 litrů nákladu, což je o 40 litrů víc než u nynějšího provedení.

Oproti němu také zhubl o 140 kilogramů, což se projeví hlavně na příznivější spotřebě (díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a upraveným motorům až o víc než litr menší spotřeba). Půlku z toho ušetřili vývojáři na podvozkové platformě, která používá hliník a vysokopevnostní ocel, podlaha v zadní části má být z blíže nespecifikovaného kompozitního materiálu, stejně tak víko kufru (za příplatek ovládaná elektromotorky). Kapota je hliníková. Nový C4 Picasso tak má být podle Citroënu stejně lehký jako mnohem menší C3 Picasso.

Citroën C4 Picasso

Novinka stojí na nové modulární platformě EMP2 koncernu PSA, která má ušetřit výrobní náklady. Mimo jiné tedy nové picasso dostane příští rok dvoulitrový turbodiesel z nové řady motorů BlueHDi, které už splňují připravovanou ekonormu Euro6. Dosáhnou na ni díky systému selektivní katalytické redukce (SCR), při které se škodliviny odlučují s pomocí močoviny. Tento systém používají hlavně výrobci nákladních vozidel, u benzinek pak musejí tahače tankovat kromě nafty ještě roztok známý pod obchodním označením AdBlue.

Už několik let ho dostává naftová Mazda CX-7 a třeba i motor 3,0 TDI Clean Diesel od Audi. Odborníci na dieselové motory tvrdí, že bez SCR se na hodnoty požadované pro splnění normy Euro 6 nelze dostat.