"Když hraješ šest hodin Battlefield a nemáš už žádnou munici, jsi přeci mnohem méně citlivý na cenu, když tě požádáme o dolar za dobití," řekl již před časem Riccitiello v rozhovoru s akcionáři Electronic Arts. Rozhovor nyní objevil a rozebral server Xbox360Achievements.
To pochopitelně ještě neznamená, že zmíněnou munici bude možné získat pouze za peníze. Riccitiello chtěl především poukázat na potenciál, který se ve hrách založených na modelu "nejdřív hraj, potom plať" skrývá.
"Výhodou těchto her je, že do nich hráči investují spoustu času a jsou s nimi svázáni. Stráví se hrou 10, 20, 30, 40 hodin a v této době jsou v ní velmi angažováni. Tento model slibuje lepší budoucnost pro herní průmysl," dodal Riccitiello.
EA zjevně s Free2Play modelem do budoucna ve významné míře počítá. Objevily se dokonce zprávy, že ho chce uplatnit v dosud měsíčními poplatky zatížené on-line hře Star Wars: The Old Republic.