Tým, který je stále pokládán za francouzský, již roky staví svá šasí v britském Enstone a teď má i britský název. Jen motory budou stále francouzské. Ale podobně na tom je také mistrovský Red Bull.
Šéf týmu Eric Boullier, který chce rychle zapomenout na loňskou nepovedenou sezonu, je nadšený z obou nových jezdců - Kimi Räikkönen by měl přitáhnout pozornost sponzorů, zatímco Sebastién Grosjean je po triumfu v druhé nejvyšší sérii GP2 na formuli 1 dokonale připravený.
"Naše jezdecká sestava odráží nejvyšší ambice. Kimi kromě nepochybných PR možností může útočit na přední příčky. Romain během posledních osmnácti měsíců ukázal své schopnosti, talent i rychlost. On je naší budoucností," věří Boullier.
Nový černozlatý monopost hyzdí nehezký schod na nose. Ze zatím připravených vozů chybí snížení pouze u McLarenu, který na základě nového pravidla pro maximální výšku předku vozu posunul dolů i kokpit.
Lotus E20 má řadu prvků z loňského stroje Renaultu R30, některé jsou však nové. Největší změny udělali inženýři v oblasti výfuků. Ty přímo souvisí se samotným umístěním motoru.
"Vypracovali jsme hodně verzí výfuků a doufáme, že jsme problémy s nimi definitivně zažehnali," říká technický ředitel James Allison. "Výrazně jsme vylepšili i aerodynamiku, na čem má největší zásluhu nové přední i zadní zavěšení."
Kimi Räikkönen vypadal při show spokojeně a poznamenal, že chce opět vyhrávat. Neřeší, že Lotus není řazen mezi největší favority. "Formule 1 mi chyběla a určitě to bude parádní zábava," řekl Fin. "Minulý rok jsem viděl pár závodů a F1 se moc nezměnila. Neměl bych mít s návratem žádné problémy."
Zda-li bude Fin konkurenceschopný, naznačí již tento týden. V úterý startují první předsezonní testy formule 1 v Jerezu.