Namísto okázalé show bylo vedení týmu nuceno sáhnout ke skromné virtuální prezentaci. Tři dny hustého sněžení znemožnily, aby se na tři stovky pozvaných hostů, partnerů a novinářů do místa konání dostaly.
Nový monopost byl tak představen pouze na fotografiích a na videu. Dostal název F2012. Stáj se vrátila ke tradici pojmenování podle let. Vloni jezdilo auto pod jménem F150 na počest výročí italské republiky.
Rudý vůz projel loni cílem jako první pouze jednou, ale už během sezony mechanici připravovali a piloti testovali auto na letošní rok. První testy jsou, stejně jako u ostatních týmů, naplánovány na příští týden do španělského Jerezu.
Poslední titul pro Ferrari získal v roce 2007 Fin Kimi Räikkönen, který se do mistrovství světa letos vrátí v týmu Lotus. Nový vůz by měl vyhrávat daleko častěji. Stejně jako před každou předchozí sezonou vedení stáje doufá v titul.
"Auto působí hodně agresivně. Nepochybuji, že bude silné," komentoval v tiskové zprávě Massa nový design vozu.
"Věřte mi, že náš vůz bude vítězit hned od začátku. Z chyb v minulosti jsme se hodně poučili," sliboval zase šéf týmu Stefano Domenicali.
Na první pohled upoutá pozornost výrazný schod na nosu monopostu, který mají všechny nové monoposty kromě McLarenu. Inženýři se tak pokusili vyhovět novému předpisu FIA o maximální výšce přední části vozu. Britský McLaren snížil celý předek, a nehezký schůdek proto na monopostu nemá.
Přední křídlo navazuje na loňský model, ale stejně jako vždy ho čekají do začátku sezony ještě změny. Ve střední části vozu jsou patrné přepracované bočnice a odlišné otvory pro sání vzduchu.
Kvůli novým pravidlům o zákazu foukaných difuzorů musela být kompletně přepracovaná zadní část stroje. Proto jsou výfuky otočené směrem nahoru a celkově je zadek šasí štíhlejší.
Mistrovská stáj Red Bull představí svůj nový stroj také pouze na internetu, a to v pondělí. Prvním závodem sezony formule 1 je 18. března Velká cena Austrálie.
zdroj: www.youtube.com