Osm a půl milionu liber (v přepočtu 255 milionů korun) je zhruba třetina sumy, kterou Brusel vyčlenil na řešení krize s libyjským uprchlíky. Baronka Ashtonová ji ročně hodlá utratit za vylepšení image svého nepopulárního úřadu.
Podle milionového kontraktu by měli mediální odborníci vytvářet videa o "důležitosti EU jako globálního hráče a strůjce míru". V rozpočtu se počítá i s opulentními obědy a večeřemi s důležitými návštěvami.
Výdaje budí pohoršení hlavně proto, že baronka už mediální odborníky po svém boku má. Zaměstnává dva mluvčí, mediálního poradce a stále volný je v jejím aparátu post ředitele strategické komunikace, který si přijde v přepočtu na 6 milionů korun ročně.
Armáda mediálních odborníků a miliony na komunikaci
A to není všechno. Ashtonová může dle vnitřních dohod EU využívat i mediální aparát Evropské komise, který čítá 909 zaměstnanců. Mluvčí Ashtonové prozradil, že má její úřad ročně na komunikaci s médii vyčleněných 12,8 milionu liber (384 milionů korun).
"To je horní limit, který nemusí být nezbytně vyčerpán," upřesnil mluvčí pro list The Daily Telegraph. Peníze jsou podle něj určené na poskytování informací o novém diplomatickém servise v zemích sedmadvacítky a ve zbytku světa.
Ashtonové úřad je kritizovaný za příliš pomalou reakci na dění v arabském světě a také za to, že právě nyní nemá obsazené místo speciálního vyslance na Blízkém východě. Belgický diplomat Marc Otte v této funkci skončil tento týden a vybrat nového diplomata může trvat i do podzimu.