Nastávající limity průměrné produkce CO2 výrobních řad automobilových výrobců nutí především věhlasné značky k hledání neobvyklých řešení. Zatímco takové Porsche bude průměrnou spotřebu svých vozů snižovat pomocí hybridního pohonu, u Aston Martinu na to jdou od lesa. Začnou prodávat mikroauto.
Jeho základem se stane obdivovaná Toyota iQ. Koncept zběžně představil v tiskové zprávě Ulrich Bez, šéf britské automobilky. Mnoho detailů o projektu ale zatím neprozradil. "Právě teď je ten správný čas, aby Aston Martin učinil tento smělý krok a vrhl se do tohoto projektu," prohlásil Bez v tiskové zprávě.
Zatím není jasné, kdy se model Cygnet objeví na trhu. "Stále je potřeba odvést hodně práce, ale věřím, že se tento projekt stane realitou v nepříliš vzdálené budoucnosti," řekl šéf automobilky. Je pravděpodobné, že světové premiéry konceptu se dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu.
Projekt Cygnet je výhodný pro obě automobilky. Aston Martin, který tradičně plní garáž agenta 007 Jamese Bonda, získá s minimálními vývojovými náklady úsporný vůz, který mu pomůže plnit limity, které předepisuje EU. Toyota zase najde pro své mikroauto nové odbytiště. Fakt, že se obdobný vůz bude prodávat pod značkou Aston Martin, může také zvednout zájem o samotný model iQ.
Objevují se i spekulace o tom, že továrna bude vozy prodávat pouze těm zákazníkům, kteří již v současnosti vůz této značky vlastní.