Přitom dokončil až za stupni vítězů, 19 vteřin za vítězným Buttonem. Navíc před Massu s Ferrari se dostal jen díky tomu, že Brazilci v závěru závodu docházel benzin.
Je si však jistý, že pokud by ho po zhasnutí červených světel Massa nepředjel a nedržel ho za sebou díky systému KERS po třiašedesát kol, byl by oběma jezdcům Brawn GP rovnocenným soupeřem.
"To bylo hotové neštěstí, že mě Felipe předjel na startu. Zasekl jsem se za ním na celý závod. Mnohokrát jsem se před něj pokoušel dostat, ale nikdy jsem nebyl ani blízko. Neměl jsem šanci," smutnil třetí jezdec mistrovství.
V zatáčkách byl jen na pohled Vettel rychlejší - aerodynamika Red Bullu je o poznání kvalitnější, než šasi Ferrari. Jenže v Barceloně se předjíždí jen na cílové rovince, a tam Massa pokaždé zmáčkl tlačítko KERS. Hned byl v bezpečné vzdálenosti od bezmocného Vettela.
"Je hodně frustrující pocit sledovat dvě auta v čele, jak vám mizí v dáli, zatímco vy jste nalepený na červeném zadním křídle a víte, že byste mohl jet mnohem rychleji. Jenže nemůžete," popisoval vítěz z letošní Šanghaje.
Ještě že Ferrari opět nezvládlo závod po technické stránce. Závada na tankovacím zařízeni donutila v závěru Massu zpomalit - měl málo benzinu.
Jenže to už byl Vettel mimo hru o stupně vítězů, zatímco se vztekal v rudém stínu, jeho týmový kolega Webber naplánoval strategii zastávek v boxech tak, že se posunul před bojující dvojici. Vettel se pomocí strategie posunout před Massu nemohl - obě zastávky v boxech absolvovali společně.
Plánovaný útok na první dvě místa celkového pořadí Vettelovi v Barceloně nevyšel. Naopak. Ztratil. Další možnost bude mít za čtrnáct dní v nevyzpytatelném Monaku.
Výsledky závodu, reportáž a rozsáhlou fotogalerii najdete ZDE