Po čtyřech letech tak přerušili vítěznou sérii značky Maserati na tomto okruhu. Na startu nechyběli ani Češi, ale žádný z nich neviděl cíl závodu.
Nedělnímu závodu tentokrát předcházela poměrně divoká kvalifikace. Po kvalifikačních jízdách třídy GT2 totiž v jednom z úseků zůstal na trati vyteklý olej. Pořadatelé se sice snažili znečištění odstranit, a kvalifikace třídy GT1 byla proto o půl hodiny odložena, ale i přesto nebyla trať v ideálním stavu.
Když konečně zazněl signál k zahájení tréninku, nikdo z boxů moc nepospíchal. Funkce "čističe“ se nakonec obětavě ujal Wolfgang Kaufmann, který jako jediný kroužil na dráze, a soupeřům tak čistil ideální stopu. Teprve pár minut před koncem kvalifikace vyrazili na trať i jeho soupeři.
Zvýšený provoz na trati ale vyvolal mezi některými jezdci slovní potyčky. Nejvíce nespokojeným byl Bouchut, který se nevybíravě obul do některých svých soupeřů i na tiskové konferenci. "Tohle nebylo vůbec férové. Kdyby se mi do cesty nepletly pomalejší vozy, mohl jsem získat pole position," rozčiloval se na tiskové konferenci. Úspěchy tak sklízel tým Jetalliance Racing, jehož dva vozy Aston Martin DB9 si pro sebe zajistily celou první řadu, v pořadí 1. Wendlinger a 2. Müller.
A stejně se rakouskému týmu dařilo i v nedělním závodě, který sledovalo více jak třicet tisíc diváků. Hned po startu se do čela ze druhé pozice protáhl Alex Müller, kterého pronásledoval Bouchut, zatímco Wendlinger se musel spokojit až se třetí pozicí. Müller si nakonec vedení udržel až do plánované zastávky v boxech, chvíli před polovinou závodu, kdy jej na čele závodního pole vystřídal Sharp, který již stačil převzít vůz od Wendlingera.
Druhé kolo zastávek pak vypuklo ve chvíli, kdy na trať musel vyrazit Safety car. Většina týmů této situace využila a povolala svoje vozy urychleně do boxů. Na čele se přesto stále držel Wendlinger, nyní již s týmovým kolegou Müllerem za zády.
Toho ale stále ohrožoval třetí Hezemans s corvettou. Svoji snahu však pár kol před koncem přehnal, a jezdecká chyba ho tak připravila o téměř jisté místo na stupních vítězů. A naopak oběma jezdcům týmu Jetalliance přinesla uklidnění, které ve finále proměnili v první dvojité vítězství rakouského týmu.
"Měli jsme už pohodlné vedení, ale Safety car všechny rozestupy vymazal, takže jsem musel jet pořád naplno. Ale byl to férový závod a jezdci GT2, přestože bojovali mezi sebou, sledovali dění na trati a snažili se nás neblokovat," vysvětloval Karl Wendlinger.
Spokojený byl i jeho spolujezdec Ryan Sharp: "Po závodě v Adrii tým tvrdě pracoval a musíme jim za to poděkovat. To je fantastické, že jsme se všichni čtyři mohli postavit na stupně vítězů, lepší konec víkendu jsme si ani nemohli přát" usmíval se.
"Jsou to moje první stupně vítězů a je to pro mě jako sen," radoval se Lukas Lichtner- Hoyer. "Tohle byl pro mě fantastický závod. Vůz byl perfektní, tak jako v předchozích závodech, kdy nám ale chybělo štěstí. Dnes jsme ho ale měli."
Kategorie GT2 se znovu stala kořistí týmu AF Corse, jehož jezdci si rozdělili první dvě místa. Pro Bruniho s Vilanderem to bylo již jejich třetí letošní vítězství. Třetí místo si vybojovala posádka Rob Bell a Andrew Kirkaldy z týmu CR Scuderia.
Rozpačitý dojem naopak zanechalo vystoupení německo-českého týmu GTO Charouz Racing. Přes důkladnou přípravu a avizované úpravy vozů se na jejich výkonech nic nezměnilo a nakonec ani jedna z posádek Lacko – Jirásek a Heyer - Vojtěch cíl závodu neviděla.
Jezdce nyní čeká téměř měsíční přestávka, kterou ale většina týmu věnuje intenzivní přípravě na nejdůležitější podnik celé sezony – 24hodinový závod ve Spa–Francorchamps.
. čísla z oscherslebenuVýsledky závodu
|