Tým bývalého japonského pilota Aguriho Suzukiho používá přestavěný loňský monopost Honda RA106, do kterého je namontovaný letošní osmiválec. Výsledek sobotní kvalifikace naznačuje, že RA106, s kterým loni získal Button v Austrálii pole position, bylo lepším vozem než momentálně je letošní RA107.
"Je to hodně složitý víkend," přiznal Brit a postěžoval si na nevyrovnanost svého stroje: "Bylo velmi těžké rozpoznat, jak můžu tlačit na pneumatiky. Začátkem kola byla na studených gumách auto nedotáčivé, jeho koncem, jak odcházeli zadní pneumatiky, zase přetáčivé."
Jenson Button, který loni od srpnové Velké ceny Maďarska posbíral nejvíce bodů ze všech jezdců, také uvedl, že na lepší výsledek prostě se současným vozem neměl.
Ještě hůře dopadl Rubens Barrichello, který nepostoupil z úvodní fáze kvalifikace. "Už od pátku to bylo špatné, ale dnes se s tím autem vůbec nedalo jet. Něco musíme do závodu změnit, ale nevíme, co přesně."
Naopak v Super Aguri slavili nejúspěšnější kvalifikaci v jednoleté historii.
"Tvrdá práce na autě se vyplatila. Jsem hodně šťastný, protože s postupem mezi deset nejlepších v kvalifikaci u nás nikdo příliš nepočítal," radoval se Japonec.
O něco rychlejší byl celou sobotu Anthony Davidson, ale kvůli jedné chybě s týmovým kolegou prohrál. V závěrečném kole v prvních dvou úsecích Satóa porazil, ale v poslední zatáčce ztratil.
"Trochu mě štve, že jsem svůj nejlepší čas zajel v tréninku a nikoli v kvalifikaci, ale jedenácté místo je výborné," řekl Brit, který byl ještě loni testovačem Hondy a tudíž jezdil ve stejném voze, jaký letos řídí při závodech.
AUTO ZEMĚ. Jezdci Rubens Barrichello (vlevo) a Jenson Button pózují u "Earth Caru" stáje Honda. |