Potíže bude dělat především kontrola všech zařízení, součástek a vybavení nutných k fungování týmů F1. Stáje je již v těchto dnes začínají balit do kontejnerů, který musí projít pečlivou rentgenovou kontrolou. Jediné dostatečně velké rentgeny jsou ale pouze v Nizozemí a Lucembursku. To tedy způsobí velké zpoždění odbavení zásilek.
Není také jisté, že se zásilky do Indy dostanou však kvůli ohromnému množství odložených letů. Dokonce se objevily zprávy, že bedny by musely nejprve do Toronta, i když to zástupci leteckých společností nakonec dementovali.
Se závody v USA nesouhlasí také řada jezdců. Záporně se k myšlence letu do Ameriky vyjádřili bratři Schumacherové i Mika Häkkinen. "Nejsem z toho, že bych měl v Americe závodit právě nyní, příliš nadšený. Ale jako profesionální závodník udělám to, co mi řeknou," řekl Häkkinen. Podle Ralfa Schumachera je chystaný závod "špatným vtipem".
Naopak jiní závodníci myšlenku grand prix v Americe podporují. Mezi ně patří bývalý šampion CART a loňský vítěz 500 mil Indianapolis Juan-Pablo Montoya či Ital Jarno Trulli.
Zatímco jezdci jsou v názorech roztříštěni, vedení týmů se dohodla, že pokud Američané velkou cenu zajistí, jejich stáje závodit budou.
"Myslím si, že to je věc Američanů a organizátorů. Jsem přesvědčen, že bezpečností opatření, která pořadatelé chystají, uspokojí tamní autority a velká cena se přece jen v Indianapolis pojede. Jako profesionální závodní tým za předpokladu dodržení bezpečnostních opatření samozřejmě nastoupíme," řekl technický ředitel Williamsu Patric Head.
Problémy s cestou do USA však mají mnohé společnosti, které se pohybují ve světě F1. Zaměstnanci Hondy mají nyní zakázánu leteckou přepravu a mnoho z nich jelo z Británie do Monzy vlakem. Podle důvěrných informací je to proto, že mnohé pojišťovací společnosti nyní označují Spojené státy americké za "válečnou zónu" a v případě jakýchkoliv potíží odmítnou zaplatit pojistky.
Pokud se tedy Velká cena USA nakonec neuskuteční, což není vůbec vyloučeno, musí FIA najít náhradní řešení, protože podle obchodních smluv je nutné odjet 17 závodů.
Jedním z horkých kandidátů je Jerez, který se už několik let snaží přetáhnout španělskou velkou cenu od Barcelony. Okruh má veškerá nutná povolení od FIA, protože se používá jako testovací trať pro vozy F1. A v neposlední řadě, ve španělskou není zakázána tabáková reklama, což je pro týmu stále ještě převážně sponzorované cigaretovými koncerny, velmi lákavé.