- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lukla není město, ale vesnička. Krátká strmá dráha je na svahu hory, na jednom konci propast, na druhém skála. Osa dráhy je kolmá na osu údolí, takže se přistává po pravé zatáčce a údolím fouká vítr. Přistává se do kopce, startuje z kopce. Přerušit start ani přistání není možné.
No uz jsem si myslel, kdyz to nebylo v nadpisu, ze nenapisou “letadlo ceske vyroby”:)))
Tak doufejme, že to nesouvisí s tímto:
https://www.aviationnepal.com/summit-air-let-410-encounters-minor-incident-simikot-airport-closed/
... respektive s tímto:
https://www.aviationnepal.com/summit-air-let-l-410-9n-amh-narrowly-escapes-incident-at-lukla-airport/
Jeste jak ten “zachranej” vrtulnik pristal na kridle toho letadla, to je taky dobry.
Ta startovací dráha má na délku to co běžný na šířku
Před rokem tam jednu přetíženou 410 také málem poslali z ranweje. No nechtěl bych tam létat.
To už je druhá 410 co tam rozsekali...
Dobrý frajer jen ten první pilot na prostředním videu, kterému je fuk, že si zkrátil tu pidi startovací dráhu o dalších patnáct metrů...
Dva roky staré letadlo, viz: https://www.aviationnepal.com/two-let-410-ng-aircraft-to-join-goma-air-fleet-in-february/
Zajímavostí je, že pro Nepál jsou stroje vyráběné bez koncových palivových nádrží, ale už s motory GE H-80.
video z nehody zde https://www.youtube.com/watch?v=nYwqfNqy9GU
Zvláštní, jak tam sjel přímo dolu doprava. Špatný pedal?