Vlak by se měl do Číny vrátit během následujících dní, uvádí server RCF Radio. Podle francouzských úřadů dopravci plánují postupné posílení dopravy na této trase, po které by měly jezdit až tři spoje za týden. Vlakové spojení mezi Francií a Čínou je součástí velkého programu na obnovu Hedvábné stezky.
Vlaková doprava mezi Čínou a Evropou však funguje již od roku 2014. Pravidelné spoje jezdí mezi provincií S’-čchuan a německým Duisburgem. Nově však čínský dopravce Trans Eurasia Logistics propaguje také chystanou vlakovou nákladní dopravu do Barcelony, Rotterdamu či Boloně, píše server Vice News.
Nákladní vozy z Číny zajíždějí i do Česka, jejich operátorem je rakouská Rail Cargo Logistic. Zhruba jednou za deset dní jezdí z Wuhanu, zákazníkem je především pardubický závod výrobce elektroniky Foxconn. Vlak jede přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko. Cesta většinou trvá 11 až 12 dní a soupravy mívají až 46 vozů.
Šéfové logistických firem předpovídají železničnímu spojení Číny a Evropy čím dál lepší budoucnost. Podporují to i statistiky, podle kterých roste počet vlaků každý rok o stovky procent. Podle Železničního magazínu aktuálně existuje mezi Čínou a Evropou 21 tras (více zde).