Celkovou pokutu ve výši 400 tisíc korun dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) provozovatel televizní skupiny Barrandov.
Porušení zákona se televize dopustila „...šířením reklamy/teleshoppingového bloku uvozeného znělkou Linka lásky, který byl odvysílán dne 5. února 2016 od 13:01 hodin na programu Kino Barrandov a který je nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, tj. podle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že v rámci teleshoppingového bloku nebyli diváci výslovně upozorněni písemně na obrazovce, že často budou na telefonní lince čekat i přesto, že moderátorka/moderátor nebude s žádným soutěžícím hovořit a že se moderátorka může dopustit chyby a mají následně právo na protest, tak jak je deklarováno v podmínkách soutěže uveřejněných na internetových stránkách. Soutěžící též nebyli, v rozporu s podmínkami soutěže výslovně upozorněni, že cena hovoru bude účtována po celou dobu přítomnosti soutěžících na telefonní lince. Absence těchto informací na televizní obrazovce v průběhu vysílání teleshoppingu byla způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, neboť lze legitimně předpokládat, že pokud by byl divák na televizní obrazovce explicitně upozorněn, že i když se dovolá, pak může na telefonní lince čekat bez přepojení do studia (a že mu i za toto čekání bude účtována cena 90 Kč za minutu hovoru),“ zdůvodnila dnes ve své zprávě udělení pokuty RRTV.
Druhým porušením zákona pak podle RRTV bylo, když během teleshoppingového bloku uvozeného znělkou Linka lásky, který byl odvysílán dne 18. ledna 2016 od 13:05 hodin na programu Kino Barrandov měl divák správně odpovědět na soutěžní otázku, která byla uvedena jako správná odpověď objektivně nesprávná, resp. odhalení správné odpovědi spočívalo v takové racionálně neuchopitelné podmínce, že ji soutěžící nemohl odkrýt. „Neboť v rozporu se zadáním hledajícím „auto značku“ a upozorněním moderátorky, že správnou odpovědí není konkrétní model vozu, byl jako správná odpověď prezentován automobil Tavria, což je ve skutečnosti právě model vozu, prodávaný pod celým názvem ZAZ 1102 Tavria. Zavádějící zadání soutěžní otázky, jejíž řešení, které bylo na konci pořadu uznáno jako správné, vůbec neodpovídalo původnímu zadání, bylo způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele,“ uvedla RRTV.
Celkovou pokutu ve stejné výši pak dostala i společnost Telemedia InteractTV Production Home Ltd., která byla zadavatelem teleshoppingu. Společnost navíc dostala pořádkovou pokutu pět tisíc korun za to, že bezdůvodně odepřela podat Radě vysvětlení, jestli moderátor či moderátorka teleshoppingu „Linka lásky“, který je vysílán přímým přenosem na programu KINO BARRANDOV, má v průběhu přímého přenosu tohoto teleshoppingu informace o tom, jestli někdo z diváků, kteří zatelefonovali na inzerovanou linku 909 90 90 99 nebo 0900 700 969, čeká na spojení s moderátorem či moderátorkou do studia, nebo případně že nikdo nečeká na spojení do studia, nebo jestli tento druh informací nemá moderátor či moderátorka k dispozici, respektive jestli tyto informace měla či neměla k dispozici moderátorka teleshoppingu „Linka lásky“, který byl vysílán na programu KINO BARRANDOV dne 13. dubna 2016 od 12:50 hodin.