„S vysílatelem zmíněných programů nebylo možné dospět k dohodě na přijatelných komerčních podmínkách. Požadovaná cena nebyla úměrná atraktivitě programů měřené sledovaností. Obsah programů Discovery jsme v uplynulém období již nahradili. Spustili jsme programové služby podobného zaměření jako je například videotéka National Geographic nebo program Love Nature HD,“ uvedl pro iDNES.cz šéf Skylinku a člen představenstva M7 Group Jaromír Glisník.
Eurosport dlouhodobě vysílá například zimní lyžařské světové poháry, vlastní vysílací práva na olympijské hry, od letoška měl doplnit vysílání tří tenisových grandslamů navíc o atraktivní Wimbledon.
Odlivu zákazníků, kteří upřednostňovali sportovní kanály a s vyřazením Eurosportu vyjadřovali nesouhlas na facebookovém profilu Skylinku se stanice nebojí.
Glisník dodal, že vybrané sportovní programy jako je například Nova Sport 1 HD, Nova Sport 2 HD nebo FightBox se posunuly do cenově dostupnějších balíčků, tak aby byly přístupné širšímu okruhu diváků.
„Je faktem, že sledovanost sportovních kanálů značně klesla, protože v aktuální situaci nenabízí atraktivní obsah pro diváka a těžko nyní odhadovat, kdy se tato situace změní. Mimo vše zmíněné nyní připravujeme programové novinky pro vlastní televizní program Skylink 7, který bude nabízet exkluzivní filmové a seriálové premiéry z produkce CANAL+. Diváci se tedy určitě můžou těšit na řadu kvalitních programů, které budou mít šanci vidět výhradně na naší platformě,“ slíbil Glisník.
Skylink má v České republice a na Slovensku podle údajů z roku 2017 celkem kolem 1,65 milionu zákazníků, z toho asi jeden milion připadá na Česko.
Společnost M7 Group, která v Česku a na Slovensku Skylink provozuje, loni koupil provozovatel placené televize Canal Plus ze skupiny Vivendi.