„Mistrovství světa ve fotbale si na ČT Sport zapnulo celkem 4,37 milionu diváků. Česká televize z něj v přímých přenosech odvysílala celkem šestačtyřicet zápasů, z toho 32 zápasů exkluzivně a 14 sdíleně,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí České televize Karolína Blinková.
Doplnila, že průměrná sledovanost šampionátu činila 476 tisíc diváků v cílové skupině 4+. „Boje v rámci základních skupin sledovalo průměrně 374 tisíc fanoušků fotbalu, utkání vyřazovací fáze pak 809 tisíc, při podílu na publiku přesahujícím 23 %,“ dodala mluvčí veřejnoprávní televize.
Nejsledovanějším utkáním pak bylo nedělní finále. Zápas Argentiny s Francií zhlédlo na stanici ČT Sport 1,31 milionu lidí, tedy bezmála 40 % všech, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi (37,6 %). Alespoň tři minuty kontinuálně pak zápas vidělo 2,15 milionu diváků.
Nejen úchvatné finále. Momenty z Kataru: arabská vlna i náhradník Ronaldo |
„Jednalo se tak o nejsledovanější pořad neděle na všech televizích. A rovněž o druhý nejsledovanější přenos fotbalu v ČT od roku 2006 (tehdejší finále zápasu Itálie proti Francii z roku 2006 vidělo 1,48 milionu diváků),“ připojila Blinková.
Sobotní utkání o třetí místo sledovalo na ČT Sport 805 tisíc diváků při podílu na publiku 30 % v cílové skupině 4+.
Přenosy z posledních zápasů světového šampionátu vysílala i televize Nova. Zápas o třetí místo Chorvatsko - Maroko vidělo na stanici Nova Action 178 tisíc diváků ve skupině 4+. Finále mezi Argentinou a Francií na Nově sledovalo 420 tisíc fanoušků v kategorii 4+.
Podle statistky televizního operátora Telly sledovalo přenos ze sobotního zápasu o třetí místo mezi Chorvatskem a Marokem 70 % diváků na ČT, zbývajících 30 % připadlo na kanál Nova Action. V případě finálového duelu byl poměr 65 % diváků pro veřejnoprávní televizi a 35 % pro hlavní kanál Novy. Finálový zápas měl v rámci Telly 1,5krát větší sledovanost než sobotní zápas o třetí místo.