Podle Registru smluv Úřad vlády objednal nákup mediálního prostoru u společnosti Lion Communications, a to za 21 079 716 korun s DPH. Smlouva nese název Nákup mediálního prostoru pro mediální kampaň Česko informuje.
„Nákup mediálního prostoru byl vysoutěžen prostřednictvím dynamického nákupního systému ministerstva vnitra,“ doplnil k nákupu Lupjan.
Některá témata mohou jít i do minulosti
Podle správce českých webových domén nic.cz má již vláda zaregistrovanou webovou adresu, a to od letošního 10. března. Stránka na ní však spuštění ještě není, místo toho využívá vládní gov.cz. Na stránce jsou například informace o přídavcích na děti či očkování proti klíšťové encefalitidě.
Šéf strategické komunikace Lupjan pro iDNES.cz také uvedl, že kampaň bude přinášet informace o novinkách, změnách či úpravách zákonů či norem.
Komunikuje podle vás vláda dobře novinky?
„Některá komunikovaná témata mohou jít i zpět do minulosti, pokud například nejsou v populaci dostatečně známá či využívaná. Předobrazem kampaně jsou britská PSA (Public service announcements). Zdrojem témat je celá státní správa, proto i název - Česko informuje,“ podotkl Lupjan s tím, že témata budou nasazována postupně, vliv bude mít i sezonalita využití.
Pavel zkritizoval vládu kvůli rozpočtu. Nedodává transparentní data, míní |
Podle Lupjana je hlavním cílem kampaně zlepšit informovanost lidí v Česku. „Zvýšit využívání přijatých opatření a samozřejmě také zlepšit kvalitu života,“ komentoval dále kampaň, která běží od pátku. Tedy 16. června. „Zatím je naplánovaná do konce roku 2023,“ dodal.