Diskuze

Strojvůdci letos do listopadu projeli návěstidlo na „stůj“ celkem 140krát

Na českých železnicích meziročně ubylo případů, kdy strojvůdce nedovoleně projede návěstidlo. Do konce listopadu zaznamenala Drážní inspekce 140 takových událostí. Loni jich přitom za stejné období bylo 146. Tento týden ve čtvrtek ovšem porušili zákaz jízdy dva strojvedoucí, loni byly dva případy za celý prosinec.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Před léty byla propuštěna spousta strojvedoucích, a najednou přijmou kde koho. Maturita nebo vysoká škola jiného oboru není zárukou, že půjde o schopného strojvedoucího, něco jiného je našprkat se do školy anebo umět být soustředěný a mít postřeh.

Gross zvládl v klidu pražská práva, ale zkoušky u psychologa neměl, proto nikdy strojvedoucím nebyl.

0 0
možnosti
MC

To zvládnou čeští řidiči za 10 vteřin.

0 0
možnosti
PB

P56a57v68e61l 71B92e11ň26o

27. 12. 2019 14:53

Tak si představuji titulek : Letos ujel skalpel chirurgům 140krát...a to má chirurg na sole jenom jednoho člověka... zvláštní..

0 0
možnosti
PM

Jistě že na tom má strojvedoucí ve většině případů hlavní vinu, ale na druhou stranu, jestli i strojvedoucí jsou neustále naháněni na nejrůznější školení počínaje ISO a konče nevím čím vším, a jejich vlastní práce je v podstatě okrajovou záležitostí, nelze se úplně divit. O (ne)kvalifikovanosti strojvedoucích u různých nestátních dopravců nic nevím a raději vědět nechci, občas mi stačí, co vidím na lince Praha-Hostivař - Roztoky u Prahy. Ale další věc je, jak je vůbec možné, že v dnešní přetechnizované přechytralé době, kdy auta umějí jezdit bez řidičů, může strojvedoucí opustit stanici v podstatě svévolně a nekontrolovaně přes návěst "Stůj" a prakticky není prostředku, jenž by mu v tom včas a účinně zabránil. A to nejen na lokálkách, ale ani na nejdůležitějších tratích! Svalit vždy vinu na nejnižšího v hierarchii je samozřejmě pohodlnější a levnější než pořizování techniky, ale o čem to svědčí? To jsme vyspělá a prosperující země v srdci Evropy, členská země zázraku jménem EU? Zařízení na kontrolu bdělosti se zkoušela již za parních lokomotiv a dodnes taková věc není v praxi dotažena do zdárného konce? Hlavně že se zrušila funkce pomocníka strojvedoucího, který mj. strojvedoucímu vždy musel potvrdit, že skutečně také vidí příslušnou návěst! Šetřit na pracovní síle a na technice zároveň je opravdu "chytré"!

3 0
možnosti

Za prvé nejsme země, ale stát.

Za druhé si pamatuji, že dříve býval na hlavních tratích tzv. autoblok, který při průjezdu na červenou vlak zabrzdil. Mýlím se (nejsu odborník)?

0 0
možnosti
BE

Pohodlně sedí nemusí točit volantem minimální výhybky a ještė nestíhají asi si hrají jako kamioňaci;-O

0 6
možnosti