- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před léty byla propuštěna spousta strojvedoucích, a najednou přijmou kde koho. Maturita nebo vysoká škola jiného oboru není zárukou, že půjde o schopného strojvedoucího, něco jiného je našprkat se do školy anebo umět být soustředěný a mít postřeh.
Gross zvládl v klidu pražská práva, ale zkoušky u psychologa neměl, proto nikdy strojvedoucím nebyl.
To zvládnou čeští řidiči za 10 vteřin.
Tak si představuji titulek : Letos ujel skalpel chirurgům 140krát...a to má chirurg na sole jenom jednoho člověka... zvláštní..
Jistě že na tom má strojvedoucí ve většině případů hlavní vinu, ale na druhou stranu, jestli i strojvedoucí jsou neustále naháněni na nejrůznější školení počínaje ISO a konče nevím čím vším, a jejich vlastní práce je v podstatě okrajovou záležitostí, nelze se úplně divit. O (ne)kvalifikovanosti strojvedoucích u různých nestátních dopravců nic nevím a raději vědět nechci, občas mi stačí, co vidím na lince Praha-Hostivař - Roztoky u Prahy. Ale další věc je, jak je vůbec možné, že v dnešní přetechnizované přechytralé době, kdy auta umějí jezdit bez řidičů, může strojvedoucí opustit stanici v podstatě svévolně a nekontrolovaně přes návěst "Stůj" a prakticky není prostředku, jenž by mu v tom včas a účinně zabránil. A to nejen na lokálkách, ale ani na nejdůležitějších tratích! Svalit vždy vinu na nejnižšího v hierarchii je samozřejmě pohodlnější a levnější než pořizování techniky, ale o čem to svědčí? To jsme vyspělá a prosperující země v srdci Evropy, členská země zázraku jménem EU? Zařízení na kontrolu bdělosti se zkoušela již za parních lokomotiv a dodnes taková věc není v praxi dotažena do zdárného konce? Hlavně že se zrušila funkce pomocníka strojvedoucího, který mj. strojvedoucímu vždy musel potvrdit, že skutečně také vidí příslušnou návěst! Šetřit na pracovní síle a na technice zároveň je opravdu "chytré"!
Za prvé nejsme země, ale stát.
Za druhé si pamatuji, že dříve býval na hlavních tratích tzv. autoblok, který při průjezdu na červenou vlak zabrzdil. Mýlím se (nejsu odborník)?
Pohodlně sedí nemusí točit volantem minimální výhybky a ještė nestíhají asi si hrají jako kamioňaci