Bývalí pedagogové chválí váš projekt, že umožňuje studium dětem z problémových poměrů. Zároveň kritizují, že nevhodně mícháte děti nadané s těmi slabšími. Je to tak?
Kritizuje-li někdo fakt, že jsou zde studenti z celého sociálního spektra, nepochopil podstatu projektu. Ten také nese vysoké nároky na učitele, ne každý v něm obstojí.
Stojíme si za tím, že naši studenti získají špičkové vzdělání nikoli ve smyslu tradičního encyklopedického pojetí, ale s důrazem na celkový rozvoj osobnosti. Jsme kolejní škola, nejde tedy jen o výuku, ale i o celodenní péči a výchovu.
. Školy miliardářů Kellnera a Romana si přetahují učitelečtěte také |
Bezpodmínečným kritériem je úspěšné složení přijímacích zkoušek z matematiky a českého jazyka (v případě přestupu z jiného typu gymnázia do vyššího ročníku je tu navíc zkouška z angličtiny). Pak se případně jedná s nadací o příspěvek, až 100 procent školného.
Podle bývalých pedagogů odcházejí ze školy i nejtalentovanější studenti. Mají prý obavy, že je škola dostatečně nepřipraví na univerzity.
Máme úplně opačnou zkušenost. Registrujeme nyní žádosti šestadvaceti nových uchazečů o studium. V září například přišli dva studenti z mezinárodních pražských škol. Máme plnou kapacitu. Letos od nás odešli jen dva studenti. Jeden z nich se chtěl více soustředit na fyziku a chemii a odešel na specializované gymnázium s tímto zaměřením, druhý podle vlastních slov dal přednost tradičnímu způsobu výuky na státním gymnáziu v místě svého bydliště.