Na limitech se koaliční a opoziční politici dohodli v pondělí s tím, že platí pro první přímou volbu prezidenta. Posléze se mohou změnit. ČSSD přitom původně chtěla hranici útraty za kampaň stlačit na 15 milionů korun (více o diskusi nad limitem kampaní čtěte zde).
Kandidáti na prezidenta by podle dohodnutého návrhu zákona museli sestavit volební výbor, který by byl za financování kampaně zodpovědný. Peníze na propagaci by musely být na zvláštním účtu. V případě, že by si kandidát vyjednal slevu na svou reklamu, započítávala by se obvyklá cena. Zakázány by byly anonymní kampaně.
Celé účetnictví ke kampani by kandidáti museli zveřejnit do dvou měsíců od voleb na internetu a dodat sněmovnímu mandátovému a imunitnímu výboru. O případném porušení pravidel financování kampaně by rozhodoval soud. V případě nesrovnalostí by soud mohl uvést, že volební výbor musí odvést do státního rozpočtu jeden a půl násobek nejasné částky nebo částky, o níž byla finanční hranice pro kampaň překročena.
Prováděcí zákon k volbě by Sněmovna mohla schválit již na své červnové schůzi. Ústavní změna zákona potřebná k přímé volbě hlavy státu Senátem prošla už v únoru (více o hlasování senátorů čtěte zde).
Nástupce Václava Klause budou lidé volit příští rok. Volba hlavy státu bude podle předlohy většinová a dvoukolová, tedy velmi podobná nynějším volbám do Senátu. Volebním okrskem však bude celá Česká republika. Případné druhé kolo, kam postoupí dva nejlepší kandidáti z kola prvního, pokud v něm žádný nedosáhne nadpoloviční většiny, by se mělo uskutečnit dva týdny po kole prvním.