Na spojení partaje s firmou upozornily Hospodářské noviny. Inzeráty se objevily v dubnovém čísle časopisu Myslivost. "Míříme správným směrem," vzkazuje reklama s logem KDU-ČSL propagující puškohledy a dalekohledy Meopty, která zároveň nabízí slevu.
"Podle lídra křesťanských demokratů Cyrila Svobody nedělá strana reklamu firmě, ale firma straně," píší Hospodářské noviny. Reklamu ovšem iniciovala sama partaj.
"Jsou to naše inzeráty, my si je financujeme. Nápad upozornit na Meoptu a touto formou spolupracovat se zrodil po diskusi mezi kamarády už v lednu. Nechali jsme se inspirovat v Rakousku a Německu, kde politici běžně národní firmy propagují," uvedl pro iDNES.cz volební manažer strany Tomáš Podivínský.
Hezky česky
Podle KDU-ČSL spojení s Meoptou dokazuje, že plní předvolební slib a podporují české firmy. "Preferujeme tradičního a vysoce kvalitního výrobce optiky ... Meopta, která začínala s pouhými sedmi dělníky, je v současnosti s velkým odstupem největší soukromý zaměstnavatel nejen na Přerovsku, ale i v celém kraji," píší lidovci na svých internetových stránkách, kde inzerát taky visí.
Podivínský dodal, že strana není zaměřena jen na myslivce a chtěla propagovat i jiné české firmy. "V úvahu byly mlékomaty nebo potraviny, ale nemáme na to už ani čas, ani fyzické síly," dodal manažer.
Lidovci podle vlastních slov z loga strany na inzerátech kromě zviditelnění nic nemají. "Ani jedna strana z toho nemá žádný finanční profit, to je směšné, neprobíhá ani žádná forma sponzoringu od firmy či jejích manažerů," vzkázal Podivínský.
Nabízí víc, než jen inzerát
Podle šéfredaktora časopisu Marketing a Media Daniela Köppla je inzerát jistou formou poskytnutí dárkového předmětu a nevadí, že na samotném výrobku logo strany chybí.
"Když je ten předmět kvalitní a spojen s vámi, tak tam ani nemusí být logo. Lidovci chtějí potenciálním voličům nabídnout něco víc, než jen potištěnou stránku s inzerátem. To je momentálně jeden z trendů v reklamě," uvedl pro HN Köppl.
Na konkrétní zájmové skupiny se lidovci zaměřili už loni v rámci kampaně KDU-ČSL To lepší v nás. "Dobrý den je, když nám Hubert přeje," vzkazovali potenciálním voličům z plakátů myslivci, pro rybáře zase byl dobrý den, když ryby berou.