Vláda a ministerstvo zdravotnictví spuštění očkovací kampaně slibovaly koncem ledna, nejpozději však v polovině února. Poté byl nový odhad na březen, který už vypadá nadějně.
Podle smlouvy, která byla zveřejněna v Registru smluv, má být do konce března hotový kreativní koncept kampaně, její logo a návrh navigačního systému očkovacích míst. Úřad vlády také slibuje, že by do konce března mohl vzniknout první televizní spot.
Na kampani se podílí ministerstvo zdravotnictví a Úřad vlády. Ministerstvo má zajistit nákup mediálního podporu, což vyjde na zhruba 50 milionů korun. Kreativní část má na starost Úřad vlády.
„Úřad před pár dny uzavřel smlouvu s vítěznou agenturou, která má na starosti kreativní část kampaně, náklady na produkci tu nepřesáhnou 3,5 milionu,“ řekl pro iDNES.cz šéf vládního odboru komunikace Vladimír Vořechovský.
Podle něj se na kampani pracuje a část je již hotová. „Aktuálně se připravuje televizní spot, hotový je brand manuál a navigační systém pro očkovací centra,“ doplnil Vořechovský. První video se bude natáčet 22. března, půjde o autentické příběhy lidí, kteří si složitým obdobím kvůli koronaviru prošli. Následovat bude racionální část, kde budou vystupovat odborníci.
„Agentura představí kampaň veřejnosti na konci března, pak ji můžeme okamžitě nasadit do médií. Neumím teď ještě říct přesné datum. Ale jsem moc rád, že i díky skvělé práci s agenturou jde vše podle plánu,“ dodal Vořechovský.
Ministerstvo zdravotnictví společně s vládou na začátku ledna zveřejnilo dokument „Mediální a informační podpora.“ V něm je podrobně popsán plán, jak by měla vypadat očkovací kampaň.
Jejím hlavním cílem je: přesvědčit širokou veřejnost k tomu, aby prošla v průběhu roku 2021 očkováním, píše se dále. Vedle hlavního cíle, tedy očkování má kampaň i další priority. Podle ní by se očkování mělo stát symbolem letošního roku a zároveň přirozeným prvkem národní hrdosti.
První pokus: Inzerát s jehlou
Resort zdravotnictví se už loni pokusil propagovat očkování sám. Jenže inzerát se zelenou rukavicí a injekcí se s úspěchem nesetkal. Tehdy premiér Andrej Babiš ministerstvu doporučil, aby si na kampaň našlo profesionály.
Opožděná očkovací kampaň. Udělejme tečku za koronavirem, zní nový slogan |
Právě z jejich strany se ministerský leták setkal s velkou kritikou. Mnohé reklamní agentury poté představovaly vlastní návrhy. Nakonec vznikla iniciativa Cesta ven, která v pondělí ukázala, jak očkovací kampaň bude vypadat.
Iniciativa komunikačních agentur a expertů Cesta ven zvítězila v zadávacím řízení Úřadu vlády na přípravu kampaně na podporu očkování. Iniciativa podala návrh, vzešlý ze společné práce předních odborníků na komunikaci, prostřednictvím společnosti ARAs, která spadá pod Asociací komunikačních agentur (AKA).