Na nové točně drhly autobusy podvozkem o zem, dál jezdí po panelech

  • 12
Autobusy, které vozí v Uherském Hradišti návštěvníky na hlavní hřbitov v Mařaticích, musejí znovu využívat starou točnu. Ta nově vybudovaná totiž některým vozům nevyhovuje. Při zkušební jízdě se ukázalo, že autobus při výjezdu z točny na silnici v jednom místě drhne podvozkem o zem.

„Rádi bychom dotčené místo opravili co nejdříve. Ale termín opravy ještě není stanoven,“ konstatoval mluvčí města Jan Pášma.

Kdo za chybnou stavbu odpovídá, není podle něj jasné.

„Projednávání reklamace není ukončeno. Ještě se musí udělat místní šetření. Pokud věc bude vyhodnocena jako reklamace, šly by náklady na opravu za tím, na čí straně vznikla chyba,“ doplnil Pášma.

Podle projektanta Milana Valoucha byla stavba navržena podle platných norem.

„Každý autobus má ovšem jiné parametry jako přesah vozidla či rozvor náprav. Problém vznikl u bezbariérových autobusů, které nejsou dimenzovány na požadavky norem, podle kterých byla stavba navrhována,“ uvedl Milan Valouch pro Slovácký deník.

Projektant při posuzování skutečného stavu zjistil, že u výjezdu z parkoviště je zhruba o tři procenta větší podélný sklon, takže místo navržených pěti dosahuje osmi procent.

Místo panelové točny má vzniknout parkoviště i malý park

Nový prostor pro otáčení autobusů hromadné dopravy radnice dlouho plánovala a stavební firma ho dokončila teprve před třemi měsíci. Současně s tím vznikla také nová parkovací místa pro čtrnáct osobních automobilů.

Celá investice vyšla město na osm milionů korun. V jejím rámci vznikla také zmíněná točna pro autobusy, zastřešená zastávka, prostor pro odstavení autobusu, nový chodník a osvětlení.

V plánu bylo, že auta budou mít dočasně povolené parkování na staré točně, protože autobusy už ji nebudou potřebovat. Teď se ovšem situace změnila a až do doby, než město vyjedná opravu nefunkční točny, se vozy městské dopravy musejí na starou točnu vrátit.

Ve druhé etapě chce radnice místo panelové točny u hřbitova postavit další parkoviště pro čtyřicet aut, zastávku autobusů i malý park. Náklady by měly dosáhnout 13 milionů korun.