Informaci jako první přinesl server zdopravy.cz.
Hlavním důvodem pro redukci železniční dopravy je nízká vytíženost trati a souběh s autobusovými linkami.
„Spoje linky U9 jsou ve většině případů nevyužívány nebo jen sezonně. V zásadě lze hovořit o čtyřech až šesti cestujících na spoj s možnými odchylkami, přičemž nejvytíženější ranní spoj Rybniště–Varnsdorf převezme linka U8,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.
Správa železnic investovala v letech 2018 až 2022 do této trati celkem 372 milionů korun. Například mezi roky 2019 a 2022 bylo 52 milionů využito především na úpravu železničního spodku a svršku, vybudování bezbariérových nástupišť a výměny zabezpečovacího zařízení.
„Díky těmto opravám a instalaci přejezdových zabezpečovacích zařízení stoupla rychlost na trati z původních 30 až 50 km/h na 70 km/h,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Kraj, který objednává vlakovou dopravu, se nicméně rozhodl z ekonomických důvodů počet spojů omezit. Cestující budou muset nově využívat autobusy.