Vlaky se srazily poslední říjnový den časně ráno na trati z Ústí nad Labem do Bíliny. Pětašedesátiletý strojvedoucí projel v Řehlovicích návěstí stůj a u Velvět narazil do stojící vlakové soupravy (o nehodě jsme psali zde).
Snahy zastavit vlak tlačítkem generální stop nebo dovolat se strojvůdci na mobil byly neúspěšné.
Muž v kabině lokomotivy při střetu utrpěl závažná zranění, kterým na místě podlehl.
„Soudní pitva u zesnulého prokázala rozsáhlé postižení srdečně cévního systému. Je proto velmi pravděpodobné, že nehodě mohla předcházet náhlá srdeční nevolnost,“ informoval teplický policejní mluvčí Daniel Vítek.
Z lékařské zprávy také vyplývá, že v době smrti nebyl strojvedoucí pod vlivem alkoholu ani jiných omamných či psychotropních látek.
Inspekce se zabývá i tím, jak srážce napříště zabránit
Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila Drážní inspekce.
„Stále ještě zkoumáme všechny možné okolnosti toho, proč vlak nezastavil. Naším cílem je i navrhnout taková bezpečnostní opatření, aby se dalo těmto případům předcházet,“ řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Archivní video z odstraňování následků srážky vlaků: