- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tu se brečí nad něčím, co chtěli udělat už dávno. Já chodil do ZDŠ ve Šluknově, končil jsem tam v roce 1976 a tehdy nám zástupce ředitele školy a občankář tvrdil, že ta trať bude zrušena a v severní větvi zůstane doprava pouze z Rumburka po Šluknov.
Některé tratě v okolí to opravdu postihlo. 28. května 1973 projel poslední vlak po trati Svor - Jablonné v Podještědí, 28. května 1978 poslední vlak po trati Velké Březno - Verneřice/ Úštěk, horní nádraží a v roce 29. září 1979 poslední vlak po trati Česká Kamenice - Česká Lípa.
Tratím ve výběžku se to dlouhou dobu vyhýbalo. Ty vyjmenované zrušené trati jsem jako děcko v provozu viděl, nikdy jsem se však po nich neprojel.
Uvažovanou tratí ke zrušení jsem projel v životě pouze dvakrát a v úseku Panský - Krásná Lípa ani jednou.
Stejně je ta dopravní politika Ústeckého kraje dost nesmyslná.
Teď je otázka, co s mašinfírama a cukfírama na tratích, které jezdí pouze o víkendu. Normálně to též únosné není. To aby měl mašinfíra dvojí práci, zároveň řidičák a profesák na autobus, ale co s cukfírou, jestli je to ještě u dnešní dráhy tak rozdělené.
měl by jezdit cyklovlak Brtnický Děčín-Mikulášovice a ten bych protáhnul až do Sebnitz, nebo ho o víkendu protáhnout přes Rumburk do Jiříkova a Ebersbachu, napojení na Německo přináší do Saského Švýcarska turisty, pak už jen reklamu v německém regionálním tisku, protože Ebersbach je napojený na Zittau a Dressden linkou Trilexu (též vlaky Seifhennersdorf/Rybniště-Liberec)
A nebylo by lepší Šluknovský výběžek připojit k Německu? To by se o tuto oblast staralo lépe. Náš stát zde spíše škodí.
Na všech tratích, kde tzv. levnější autobusy nahradily vlak, došlo k tomu, že lidi autobusy nevyužívají a přestupují do aut.....
Lidi autobusy nevyužívají protože jezdí v nesmyslných časech a o víkendech radši nejezdí vůbec.To je vizitka celého Ústeckého kraje.
Nahradit vlak autobusem považuji za pořádnou zvrhlost a bezúčelnost. Nic se tím nezmění k lepšímu, naopak, k horšímu. Zářný příklad bych dal v trati z Čížkovic do Obrnic (Lovosice-Most). Provoz na trati, kde jezdilo dost lidí, nechali kompetentní zastavit kvůli údajné nerentabilnosti. Nahradili vlaky autobusy a ty lidi nezvládali vozit.
To jo, zvlášť když ty autobusy dál jezdí po kolejích.