Diskuze

Lidé ze Šluknovska se staví proti záměru zrušit část železniční trati

Obyvatelé několika obcí ve Šluknovském výběžku se postavili proti záměru Ústeckého kraje zrušit provoz na části železniční trati z Rumburku přes Staré Křečany. Podepisují proto petici za její záchranu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AV

Tu se brečí nad něčím, co chtěli udělat už dávno. Já chodil do ZDŠ ve Šluknově, končil jsem tam v roce 1976 a tehdy nám zástupce ředitele školy a občankář tvrdil, že ta trať bude zrušena a v severní větvi zůstane doprava pouze z Rumburka po Šluknov.

Některé tratě v okolí to opravdu postihlo. 28. května 1973 projel poslední vlak po trati Svor - Jablonné v Podještědí, 28. května 1978 poslední vlak po trati Velké Březno - Verneřice/ Úštěk, horní nádraží a v roce 29. září 1979 poslední vlak po trati Česká Kamenice - Česká Lípa.

Tratím ve výběžku se to dlouhou dobu vyhýbalo. Ty vyjmenované zrušené trati jsem jako děcko v provozu viděl, nikdy jsem se však po nich neprojel.

Uvažovanou tratí ke zrušení jsem projel v životě pouze dvakrát a v úseku Panský - Krásná Lípa ani jednou.

Stejně je ta dopravní politika Ústeckého kraje dost nesmyslná.

Teď je otázka, co s mašinfírama a cukfírama na tratích, které jezdí pouze o víkendu. Normálně to též únosné není. To aby měl mašinfíra dvojí práci, zároveň řidičák a profesák na autobus, ale co s cukfírou, jestli je to ještě u dnešní dráhy tak rozdělené.

0 0
možnosti
VR

měl by jezdit cyklovlak Brtnický Děčín-Mikulášovice a ten bych protáhnul až do Sebnitz, nebo ho o víkendu protáhnout přes Rumburk do Jiříkova a Ebersbachu, napojení na Německo přináší do Saského Švýcarska turisty, pak už jen reklamu v německém regionálním tisku, protože Ebersbach je napojený na Zittau a Dressden linkou Trilexu (též vlaky Seifhennersdorf/Rybniště-Liberec)[>-]EU!!

0 0
možnosti
MN

A nebylo by lepší Šluknovský výběžek připojit k Německu? To by se o tuto oblast staralo lépe. Náš stát zde spíše škodí.

1 0
možnosti
Foto

Na všech tratích, kde tzv. levnější autobusy nahradily vlak, došlo k tomu, že lidi autobusy nevyužívají a přestupují do aut.....

1 0
možnosti
PN

P53a68v49e33l 92N98o56c91a26r

19. 3. 2018 23:49

Lidi autobusy nevyužívají protože jezdí v nesmyslných časech a o víkendech radši nejezdí vůbec.To je vizitka celého Ústeckého kraje.

0 0
možnosti
VM

V65í21t 83M63r20h59a20l

19. 3. 2018 20:33

Nahradit vlak autobusem považuji za pořádnou zvrhlost a bezúčelnost. Nic se tím nezmění k lepšímu, naopak, k horšímu. Zářný příklad bych dal v trati z Čížkovic do Obrnic (Lovosice-Most). Provoz na trati, kde jezdilo dost lidí, nechali kompetentní zastavit kvůli údajné nerentabilnosti. Nahradili vlaky autobusy a ty lidi nezvládali vozit.

2 0
možnosti
PM

To jo, zvlášť když ty autobusy dál jezdí po kolejích.

0 0
možnosti