"Pravděpodobně v příštím roce vybuduje správa bezpečný úrovňový přechod, jehož signalizace bude sladěna se stávajícími přejezdy," popsal dohodu litoměřický starosta Ladislav Chlupáč.
Z obou stran nádraží jsou už teď přechody se semafory, a to u pokratických závor i v ulici Osvobození. Jenže lidé si nechtějí zacházet přibližně 300 metrů.
"Je to dost časté. A když tam táhne i máma kočárek, tak to už je síla," říká šéf litoměřických strážníků Ivan Králik.
Městská policie nemá pravomoc lidi za přecházení na nádraží pokutovat, státní policisté a drážní úřad zase nemají dost lidí, aby u kolejí hlídkovali. O problému s přecházením kolejí se jedná už několik let.
"Je pravda, že lidé, kteří bydlí na sídlišti, nádraží skoro vůbec neobchází a chodí rovnou přes koleje," potvrdil místostarosta Václav Červín.
Místní označili problém za druhý největší ve městě
Řešení požadovali i místní. Při loňském veřejném fóru označili chybějící přechod u nádraží za druhý největší problém ve městě. Jeho vybudování je podle nich důležitější než třeba přeložka silnice na Českou Lípu či stavba nového akvaparku v bývalých kasárnách.
Řešením měl být původně nadchod. Lávka přes koleje by ale byla drahá, a navíc komplikovaná pro vozíčkáře či kočárky. Další řízený přechod je tak kompromisem mezi stanovisky radnice a Správy železniční dopravní cesty.
Na stavbě přechodu se patrně bude podílet i město, podrobnosti ale ukáže až projekt.
"Zatím jsme vybrali místo, kdy přechod naváže na Křižíkovu ulici, a víme, že tam bude semafor nebo zábradlí směrem k Nezvalově ulici," přibližuje Červín.
Součástí změny bude i zúžení kolejiště. Správce trati se chystá odstranit jednu kolej nejblíže k nádraží a dvě nejvzdálenější. Přechod pak bude sloužit nejen chodcům, ale i cyklistům.