,,Jedná se o vozidla z roku 2007 až 2009. Trolejbusy typu Škoda 25Tr dopravní podnik již provozuje v celkovém počtu šest kusů. Nabízená vozidla jsou v dobrém technickém stavu, kloubová, plně nízkopodlažní. Nakoupené trolejbusy v provozu nahradí zastaralá vozidla Škoda 15Tr,“ uvedl v tiskové zprávě Jakub Kolář, provozně-technický náměstek výkonné ředitelky společnosti.
Na sociálních sítích tato zpráva okamžitě způsobila pozdvižení. Mnozí Ústečané totiž nákup ojetých trolejbusů zkritizovali.
„Máme luxusní politiky ve vedení města, když schválí nákup šrotu,“ napsal na Facebooku například Stanislav Procházka. „Brno moc dobře vědělo proč tyhle vraky vyřadit z provozu,“ přidal se i František Živnůstka.
Pro nákup ojetých vozů z Brna se ústecký dopravní podnik rozhodl, aby překlenul období do dodávky 33 kusů parciálních (mohou jezdit částečně bez trolejí) kloubových trolejbusů, které se chystá znovu soutěžit ve veřejné zakázce.
Původní tendr za více než 550 milionů korun loni zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), protože některé zadávací podmínky měly být diskriminační. Nový tendr chce dopravní podnik vypsat nejpozději letos v dubnu.
,,I přes stáří vozidel dojde tímto nákupem k významnému kvalitativnímu posunu městské hromadné dopravy, zejména v oblasti zajištění bezbariérových spojů a zvýšení komfortu pro cestující,“ uvedla Simona Mohacsi, výkonná ředitelka společnosti.
Zároveň podotkla, že dopravní podnik v současnosti provozuje hned 24 kusů trolejbusů Škoda 15Tr, jejichž stáří je 25 let a mají najeto i přes milion kilometrů.
„Jelikož ze svých zdrojů, respektive bez příspěvků dotačních titulů, nejsme v současné chvíli schopni obnovovat vozový park, tak se nám zdála výměna těchto trolejbusů za vozy 25Tr, které jsou o dvanáct a více let mladší a nízkopodlažní, jako dobrá varianta,“ vysvětlila ředitelka s tím, že i z ekonomického pohledu je nákup těchto vozů výhodnější.
„Rekonstrukce vozů Škoda 15Tr se nevyplatí,“ podotkla.
Kromě nákupu parciálních trolejbusů plánuje dopravní podnik rozšířit svůj vozový park i o 20 nových autobusů s vodíkovými palivovými články. „Vodíkové autobusy by měly být v Ústí nad Labem někdy na přelomu let 2023 a 2024, ale je možné, že se termín ještě posune,“ sdělila ředitelka.