Asi 450 čerpacích stanic Tesco bude v Británii vybaveno speciálním softwarem pro rozpoznávání zákazníků. Podle serveru businessweek.com to má pomoci nabízet reklamu přímo na místě na základě vzhledu zákazníků a jejich obchodních zvyklostí.
Tesco říká, že nebude používat software pro rozpoznávání obličeje nebo skenery, které by mohly jednotlivé zákazníky identifikovat. "Žádný snímek zákazníků nebude uložen, stejně tak ani jakékoliv osobní informace," říká mluvčí Peter Cattell
Software vytvořený britským výrobcem Amscreen tak shromažďuje údaje o vzhledu nakupujících a zhruba odhaduje jejich věk a pohlaví. Porovnáním těchto dat s údaji o jejich nákupu, můžete například odhadnout, že se jde ženu středního věku. V kombinaci s dalšími údaji, třeba že nakupuje benzin na předměstí Londýna v 11 hodin ve všední den, pak může odhadnout, že by mohla mít chuť na kávu. A třeba muž kolem dvacítky by pravděpodobně preferoval nealkoholický nápoj.
Při čekání ve frontě na zplacení si pak zákazníci mohou všimnout reklamy na odhadnutý produkt, která poběží na monitoru v prodejně u pokladny.
Podle BBC by to mohlo tak trochu připomínat film Minority Report, kde jsou obyvatelé na každém kroku sledováni a je jim nabízena cílená reklama.