EasyJet chce bezpilotní letadla. O práci nepřijde pilot, ale údržbář

aktualizováno 
Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hledají inovativní řešení, jak ušetřit na předletové kontrole. Testují nyní miniaturní bezpilotní drony, kterými zkontrolují stav letadla před startem. Ušetřily by tak čas i peníze.

3D skenery a dálkově ovládaná helikoptérka umožní rychlejší kontrolu vnějšího stavu letadla. Ušetří to čas mechanikům a zajistí rychlejší přípravu strojů ke startu při zachování přibližně stejné pečlivosti kontroly.

"Technologii dronů lze velmi efektivně využít ke kontrole letadel. Kontroly, které běžně zaberou více než den, by s jejich pomocí bylo možné provést za pár hodin a navíc i s vyšší přesností," řekl Ian Davies, vedoucí technického oddělení společnosti easyJet.

3D skener, rozšířená realita a tablety do kokpitu

Mezi další inovace, které britská firma novinářům v Londýně představila, patřily 3D skener pro přesné měření "v terénu", tablety Panasonic Toughpad v kokpitu pro "bezpapírové létání" a dokonce brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů.

"Technologie rozšířené 3D reality je cesta ke zkrácení delších zpoždění, když je letadlo na trase. Tento systém nám pomůže získat jasnější představu o technickém problému, k němuž došlo tisíce kilometrů daleko," vysvětlil Davies. Někdo z posádky si může brýle nasadit, a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídicího střediska easyJet v Lutonu nebo kamkoli na světě. Ten jej pak vzdáleně navede k vyřešení případného problému.

Cestu redaktora do Lutonu hradila společnost easyJet.

Autoři: ,

Nepřehlédněte:

Nejčtenější

Smrt přišla rychleji než zvuk. První rakety V-2 udeřily 8. září 1944

raketa V-2

Nebylo proti nim obrany a podle planých nadějí návykovými látkami „udržovaného“ vůdce třetí říše měly srazit zarputilé...

Kdy ani ochranný oblek nepomůže. Co dokáže granát nebo zákeřná motýlí puma

Podívejte se s námi k pyrotechnikům PČR

„Pokud mě uvidíte utíkat, snažte se mě předběhnout.“ Vtip, který laika pobaví, ale z pohledu pyrotechnika je otřepaný a...

Proč byli někteří dinosauři tak velcí? Měli něco, co savci ne

Jedním z evolučních důvodů gigantických rozměrů sauropodů byla pasivní obrana...

Největší suchozemští tvorové všech dob, pravěcí sauropodi, byli výrazně větší než všechna zvířata, která známe z naší...

Konec krádeží kol? Invoxia představila stopovací zařízení pod sedlo

Invoxia Bike Tracker

Vypadá jako obyčejná odrazka na kolo. Ukrývá však v sobě stopovací zařízení, které vás upozorní, pohne-li se vaše kolo...

Redaktor vibouch! Nevibouch! Jak to bylo v Černobylu podle Oprásků

Opráski z historje svjeta - Černobyl

Od jaderné katastrofy v Černobylu uplynulo letos třicet tři let. Kremelský režim výbuch nejprve tajil a posléze...

Další z rubriky

Konec závodů v „lajkování“ na Facebooku? Počet emotikonů už neuvidíte

Počet lajků už na Facebooku možná brzy neuvidíte. Firma testuje verzi, v níž je...

Facebook experimentuje se zakrýváním počtu „lajků“. Uživatelé Instagramu a nově i Facebooku už neuvidí celkový počet...

Nedaří se. Klesají i prodeje telefonů, dobře si vedou jen chytré reproduktory

Úvodní tisková konference IFA 2019

Zahajovací konference největšího veletrhu spotřební elektroniky IFA 2019 se snad poprvé v dějinách nevznášela v...

Rekordní stíhačka a nejrychlejší auto českých silnic. Avia slaví sto let

Avia chystá výrobu elektrického provedení svého nákladního modelu.

Pražská továrna Avia se během dosavadní stoleté existence proslavila nejprve jako výrobce letadel, v období vlády jedné...

Najdete na iDNES.cz