Airbus tuto technologii již nějakou dobu vyvíjí v lakovně v německém Hamburku. Jejím základem je přímý tisk pomocí klasické inkoustové hlavy s tryskami. Využívá se při tom černá a další tři barvy (azurová, purpurová a žlutá). Pomocí konstrukce s velikostí sedm metrů čtverečních se tiskne řádek po řádku shora dolů. Po dokončení tisku je vše překryto průhledným nátěrem.
"Mohu vytvořit barevné přechody či fotorealistické motivy, kterých nemůže být nikdy dosaženo nátěrem," vysvětlil na webu Airbusu technologický manažer Matthias Otto a dodal, že nová metoda je také schopna tisku libovolné velikosti a tvaru.
Cílem celého snažení je vyvinout technologii, která umožní nahradit současný způsob, kdy se u složitějších vzorů používá potištěné fólie. Ta však zvyšuje hmotnost letadla, je citlivější vůči účinkům tepla, chladu a vysokému tlaku. Časem se pak může třepit nebo sloupávat.
V porovnání s klasickým nátěrem či sprejováním má testovaná metoda inkoustového tisku vývodu i v menší časové náročnosti. Odpadají opakované fáze sušení a nanášení další vrstvy. Také nedohází k chybnému nástřiku a odpadají problémy s rozpouštědly, která jsou používána při klasických metodách pomalování letadel.
Podle Airbusu je však zatím vše v experimentální fázi a teprve na začátku roku 2015 firma přistoupí ke „kvalifikačním“ zkouškám technologie. Avšak již nyní je projekt součástí montážní linky letounů A320, kde se testuje.