Druhý největší mobilní jeřáb v České republice, stroj Liebherr LTM 1500 bude až do neděle „parkovat“ u parku vedle Národního muzea. Aby mohl svým ramenem postupně přenést do dvorany historické budovy části stožárového jeřábu, musely kamiony na místo navést celkem 165 tun závaží. Dorazit musel i druhý pomocný jeřáb, který pomohl s vykládkou betonového podloží pro hlavní jeřáb. To bylo nutné kvůli svažujícímu se terénu. Na fotografiích je zřetelně vidět, že Liebherr se musel nadzdvednout a technici jej betonovými panely podložili.
Fotogalerie |
Jedna várka závaží na kamionu měla vždy 30 tun (dvě patnáctitunová závaží). Dalších 18 tun dorazilo na místo v podobě navíjecího mechanismu jeřábu, který zároveň funguje jako fixace všech naložených závaží.
Liebherr LMT 1500 dokáže zdvihnout břemeno až do hmotnosti 500 tun. Jen jeho výložník (rameno jeřábu), umí i v krajních polohách (až na vzdálenost 61 metrů) uzvednout břemeno vážící 20 tun. Oněch zmiňovaných 500 tun uzvedne jeřáb „jen“ na třímetrovém poloměru. Po silnici uhání rychlostí až 80 km/h.
Stejný jeřáb společnosti Hanyš nedávno pomáhal s rekonstrukcí lanové dráhy na Nebozízku. Tam se musel navíc vyšplhat úzkými cestičkami po zamrzlé půdě. Reportáž najdete zde.
Zatímco na Petříně jeřáb manipuloval s prefabrikovanými předpjatými nosníky, ze kterých bude těleso dráhy, přes střechu Národního muzea musí přenášet jednotlivé díly stožárového jeřábu. V neděli pak přijde na řadu kabina jeřábníka a celé smontované rameno jeřábu. Aby jeřáb dosáhl až na místo,musí být jeho rameno vysunuto na 75 % maximální délky.