Bude Chromebook konvertibilní tablet?
Google stihl od roku 2011 představit již několik netbooků s operačním systémem Chrome. Vždy jej pro něj vyráběli partneři jako Acer nebo Samsung. Nyní se prý chystá další model, který by měl obsahovat dotekový displej. A Google si ho možná vyrobí ve vlastní režii. Alespoň to vyplývá z informací serveru China Times, který tvrdí, že se Google nakoupil dotykové displeje od firmy Compal.
Celkem má jít o 20 milionů kusů. Pokud jsou tyto informace pravdivé, pak by se Google patrně vydal cestou Applu a Microsoftu, kteří vyrábějí vlastní zařízení s vlastním operačním systémem. Microsoft tento krok udělal na letos na podzim, když představil tablet Surface a Apple tuto filozofii vyznává od začátku. Nyní by se mohl přidat Google, který zatím při vývoji svých produktů Nexus a Chromebook pracoval pouze s partnery.
Těm by se jeho snaha patrně nelíbila, ale asi by nevyvolala takový humbuk, jako v případě Microsoftu, který byl za Surface kritizován například Acerem.
Samsung přitom podle agentury Reuters plánuje, že letos prodá více něž 18 milionů počítačů a tabletů s Windows 8.
První iPad rozbíjejí lidé méně než druhou generaci
Zajímavá statistika poruch iPadů vyšla sice již před půlrokem, ale to nic nemění na faktu, že podle ní majitelé iPadů 2 hlásí několikanásobně vyšší množství poškození, než u první generace tohoto tabletu.
KVIK - Rychlé zprávyQuick - Kvik - Rychle Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost. Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů. |
Informaci zveřejnila americká firma SquareTrade, která poskytuje rozšířenou záruku na elektroniku. Využila přitom data o svých 50 tisících zákazníků, kteří iPad mají. Podle těchto informací využilo záruky firmy 9,8 procenta vlastníků iPadu 2 ve srovnání s pouze 2,8 procenta u prvního iPadu.
Firma na základě svých zkušeností odvodila, že po dvou letech používání bude mít nějaký problém s iPadem 2 asi 20 procent uživatelů. U první generace iPadu to bylo 5,5 procenta.
Vysoké číslo přitom neznamená vyšší poruchovost iPadů, ale jejich poškození zaviněné uživatelem. Co se spolehlivosti samotného tabletu týká, ta se u iPadu 2 zvýšila. Celou studii v angličtině si můžete přečíst zde.
Zkladatel PayPalu upřesnil plány na kolonizaci Marsu
Šéf a zakladatel firmy SpaceX Elon Musk chce pomoci vybudovat lidskou kolonii na Marsu. Mohla by prý mít až 80 tisíc obyvatel. Miliardář chce k uskutečnění své vize přispět tím, že bude na Mars přepravovat badatele. Jedna letenka by přitom měla stát zhruba 500 tisíc dolarů (téměř 10 milionů korun), takže by si ji prý mohlo dovolit dost lidí ve středním věku. Informoval o tom server space.com.
Osidlování Marsu by podle Muskovy vize začalo vysláním průkopnické skupinky méně než deseti lidí, které by na rudou planetu dopravila velká, znovu použitelná raketa, poháněná tekutým kyslíkem a metanem. "Na Marsu je možné založit soběstačnou civilizaci a vytvořit z ní něco opravdu velkého," řekl Musk v Londýně při prezentaci svých podnikatelských plánů v Londýně.
Podle Muska by s prvními kolonizátory musela být na Mars vyslána spousta zařízení včetně strojů na výrobu hnojiv, metanu a kyslíku z povrchového ledu a z dusíku a oxidu uhličitého, které jsou obsaženy v atmosféře Marsu.
První osadníci by také museli mít materiál na stavbu průhledných kupolí, které by natlakovali atmosférickým CO2. Pod takovým příkrovem by pak mohli pěstovat rostliny ze Země. Jakmile by se kolonie stala soběstačnější, byla by na Mars vyslána velká raketa s více lidmi a menším množstvím zásob a vybavení.
Musk předpokládá, že přinejmenším zpočátku by nebyl k dispozici dopravní prostředek, jenž by mohl mezi oběma planetami pendlovat. Vyloučil také, že by se pro misi dala využít loď Dragon.
Podnikatel však nevyloučil, že by se dopravním prostředkem na Mars mohla stát znovu použitelná raketa, kterou SpaceX plánuje a která bývá označována zkratkou MCT (Mass Cargo Transport, přeprava velkoobjemových nákladů).
Musk odhaduje, že program kolonizace Marsu, na němž by se podílel společně s vládou i soukromý sektor, by stál zhruba 36 miliard dolarů (přes 700 miliard korun). Kolonie by si vyžádala náklady ve výši 0,25 až 0,5 procenta amerického HDP, což by podle Muska bylo všeobecně přijatelné.
Soukromá firma SpaceX už nyní hraje důležitou roli v americkém vesmírném programu. Vyvinula nosnou raketu Falcon 9 a nákladní loď Dragon, která je prvním soukromým vesmírným plavidlem sloužícím k zásobování Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).
Dragon je po loňském ukončení programu raketoplánů dokonce jediným americkým dopravním prostředkem k ISS. SpaceX podle ČTK v současnosti vyvíjí také verzi, která by mohla vynášet na oběžnou dráhu kolem Země lidskou posádku, což zatím obstarávají ruské Sojuzy.