Bob Ferguson, vrchní státní zástupce amerického státu Washington, podal žalobu na firmy Google a Facebook. Obě internetové firmy viní Ferguson z toho, že od roku 2013 nedodržely zákony týkající se volebních kampaní.
Ve státě Washington jsou regulace týkající se volebních reklam přísnější než ve zbytku USA. Komerční vydavatelé musí u politických inzerátů shromažďovat údaje o těch, kteří si inzerát objednali. Tyto informace pak musí být dostupné veřejnosti.
„Washingtonské zákony o volební reklamě se vztahují na všechny, ať už jsou to malé lokální noviny nebo velká korporace,“ řekl Ferguson. „Obyvatelé státu Washington mají právo vědět, kdo platí politické reklamy.“ Firmy Facebook a Google podle něj nedodaly požadované informace o tom, kdo si u nich objednal politické reklamy od roku 2013. Jedná se například o volby v Seattlu, ale také prezidentské volby v roce 2016.
Připomeňme, že právě v reakci na volby v roce 2016 a inzeráty zakoupené zahraničními firmami se v Americe začalo mluvit o nutnosti větší transparence politické reklamy na sociálních sítích. V dubnu 2018 Mark Zuckerberg slíbil, že nově budou všechny politické reklamy na Facebooku ověřené, a uživatelé si budou moci zobrazit i historii toho, jaké další reklamy daný inzerent nakoupil. Jde o podobné pravidlo, které se nyní v USA vztahuje na reklamy v televizi.