KVIK: Adobe končí s krabicemi. Facebook zkusí videoreklamy

  11:47aktualizováno  11:47
Rozlučte se s balíkem Adobe Creative Suite. Photoshop, Premiere a další programy už budou jen za předplatné v Creative Cloud. Facebook našel další možnost, jak zvýšit příjmy. Chystá zavedení reklamních spotů. Také YouTube chce vydělávat, placené kanály jsou na spadnutí.

Photoshop pro tablety je jedna z cest, kde může Adobe vydělávat | foto: Radek Kubeš, Technet.cz

Adobe končí s krabicovými verzemi

Adobe končí s krabicovými verzemi svého nejdůležitějšího softwaru, a tak se už nikdy na pultech obchodů neobjeví Creative Suite 7. Zájemci o nové verze programů Photoshop, Premiere, Illustartor a dalších se budou muset obrátit na loni spuštěnou webovou službu Creative Cloud.

"Tím, že naši energii a naše talentované vývojáře zaměříme na Creative Cloud, jsme schopni dávat naše inovace předplatitelům s mnohem vyšší rychlostí," vysvětluje překvapivou změnu David Wadhwani z Adobe.

Možná je to však jen část pravdy. Dá se totiž předpokládat, že firma tím chce zabránit pirátskému šíření svého softwaru. Může si od toho také slibovat stabilnější příjem, kdy jsou svým způsobem tlačeni k placení i konzervativnější zákazníci, kterým by jinak po určitou dobu stačila starší verze.

Plné předplatné Creative Cloud stojí 61,50 eur měsíčně (necelých 1 600 korun), omezená licence s vybranými aplikacemi pak vyjde na 24,59 eur (zhruba 640 korun). Za tuto cenu Adobe nabízí různé plány, od přístupu ke všem aplikacím a 20 GB volného místa až po využití jen několika aplikací třeba jen na měsíc. Každou aplikaci si pak uživatel stáhne a může provozovat, dokud platí poplatek.

Bez cloudových služeb tak nyní uživatelé mohou koupit jen Creative Suite 6.

Reklamní videa míří na Facebook

Facebook plánuje v červenci představit ve výběru hlavních příspěvků videoreklamu, píše se na Financial Times. Největší sociální síť na světě stále hledá nové zdroje příjmů a reklamní videa patří k těm nejvýnosnějším.

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost.

Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých zpráv a odkazů.

Inzerenti utrácejí vysoké částky za reklamu v televizi a Facebook doufá, že se mu nabídkou videoreklamy ve výběru příspěvků podaří ukrojit část těchto příjmů.

Nová obrazová reklama se má podle dobře informovaného zdroje listu uživatelům ve výběru hlavních příspěvků objevit automaticky po spuštění stránek, avšak bez zvuku. Uživatelé poté budou mít na výběr, zda si pustí i zvuk, což pak spustí reklamu znovu od začátku.

Facebook podle Financial Times plánuje za tisíc zhlédnutí videa účtovat kolem 20 dolarů (kolem 390 korun), a to i v případě, že si lidé neaktivují zvuk. Reklama má trvat maximálně 15 sekund a Facebook chce zajistit, aby každý uživatel viděl každý den jen jednu reklamu od určitého inzerenta. Facebook od nového reklamního formátu má slibovat zvýšení denních příjmů o 1,5 milionu dolarů.

Firma se však k této zprávě zatím odmítla vyjádřit.

YouTube chystá placené kanály

Zdá se, že se videoserver YouTube výrazně přiblížil dlouho plánovanému zpoplatnění některých kanálů. Alespoň to vyplývá z informací agentury AP, jejíž zdroj uvedl, že videoportál v příštích týdnech oznámí spuštění série placených kanálů.

Myšlenka zpoplatněného obsahu na YouTube není nijak nová. Mluvil o ní už v roce 2012 šéf firmy Salar Kamangar a podle serveru TechRadar YouTube zvažuje možnosti placení už od roku 2011.

Obsah placených kanálů bude doplňovat videa, která na stránkách YouTube sledují návštěvníci zdarma. List The Financial Times před časem uvedl, že měsíční předplatné by mělo činit pouze 1,99 dolaru (necelých 40 korun).

Zatím není jasné, zda budou placená videa budou reklamy. YouTube vydal prohlášení, v němž sdělil, že se zamýšlí nad vytvořením "placené platformy", která by partnerům poskytla možnost vydělávat i jiným způsobem vedle půjčování videí a umísťování reklam k těmto videím. Nicméně dodal, že v této věci "zatím není co oznamovat".

Blížící se zavedení placených kanálů podle AP manažeři společnosti naznačili v březnu v New Yorku. Takový model by mohl producentům videí pomoci získat peníze od zatím nepodchycené části uživatelů internetu. Je zcela odlišný od toho, jak YouTube funguje dosud. Nejpopulárnější videa, jako hudební klip Gangnam Style jihokorejského rappera PSY, vydělávají většinu peněz reklamami.

Jako příklad placených služeb uvedli manažeři videa, v nichž uživatelům dávají lekce počítačoví odborníci. "Myslím, že pro lidi, kteří vytvářejí velké hodnoty, ale jen pro úzkou zájmovou skupinu, otevírá potenciál placených kanálů příležitosti k vytváření zisků," řekl podle AP viceprezident pro obchod a marketing YouTube Lucas Watson.

Autoři: ,

50. výročí přistání na Měsící

Americký kosmický let Apollo 11 splnil svoji misi 20. července 1969. Na povrch Měsíce jako první člověk vstoupil velitel posádky Neil Armstrong. Doprovázel jej Edwin "Buzz" Aldrin, zatímco Michael Collins zůstal na palubě vesmírné lodi.

Téma Apollo 11 v článcích Technet.cz:
O čem si povídali kosmonauti Apolla 11. Poslechněte si tisíce hodin „ticha“
Co kdyby Apollo 11 zůstalo na Měsíci? Pohřbili by je přes rádio zaživa
Vlajky na Měsíci stále stojí. Podívejte se na důkaz ze sondy LRO

Nejčtenější

U Prochorovky to bylo jinak. Němci nám kradou tankovou bitvu, zuří Rusko

U Prochorovky se v červenci 1943 odehrála jedna z největších tankových bitev.

Nejslavnější tanková bitva u Prochorovky je ruská propaganda, napsal Die Welt s odkazem na zjištění německých a...

K síti se připojila největší solární elektrárna. Rekord dlouho nevydrží

Pohled na elektrárnu Nur Abú Zabí ze vzduchu

Ve Spojených arabských emirátech k začátku července spustili největší fotovoltaickou elektrárnu na světě. Má maximální...

Amatérský astronom vyfotografoval supertajný americký raketoplán X-37B

Americký raketoplán X-37B na orbitě

Nizozemský pozorovatel satelitů a vědecký novinář Ralf Vandebergh nejspíš udělal nejlepší fotku svého života. Podařilo...

Jeho formule chtěl každý. Autor slavných vystřihovánek slaví devadesátiny

Richard Vyškovský se svým modelem cisternové stříkačky CAS 32 na podvozku Tatra...

Richard Vyškovský je pro laickou veřejnost nepříliš známé jméno, v modelářské komunitě je však doslova celebritou. S...

Největší dobrodružství 20. století začalo o tři čtvrtě sekundy později

Tři Američané právě odstartovali na misi, kterou bedlivě sleduje celý svět.

Ani ostřílený hlasatel vesmírného střediska na Mysu Canaveral nedokáže zakrýt pohnutí. Je 16. července 1969, 9:32 ráno...

Další z rubriky

Tipy na zajímavé weby: kde hledat naučné stezky nebo co letí do vesmíru

Ilustrační foto - cestování

Naučné stezky jsou nejen poučné, ale také zábavné. Jejich seznam přináší Stezky.unas.cz. Milovníci kulturních akcí si...

Google mění vyhledávání. Nezobrazí více než dva odkazy z jednoho webu

Ilustrační snímek

Pestřejší výsledky vyhledávání má přinést nový nápad Googlu. Firma se ve svém vyhledávači chystá omezit zobrazení...

První obří pokuta dle GDPR: Aerolinky mají zaplatit miliardy za únik dat

British Airways

Britský úřad pro ochranu osobních údajů udělil nejvyšší pokutu ve své historii. Firmě British Airways uložil peněžitý...

Najdete na iDNES.cz