Adobe končí s krabicovými verzemi
Adobe končí s krabicovými verzemi svého nejdůležitějšího softwaru, a tak se už nikdy na pultech obchodů neobjeví Creative Suite 7. Zájemci o nové verze programů Photoshop, Premiere, Illustartor a dalších se budou muset obrátit na loni spuštěnou webovou službu Creative Cloud.
"Tím, že naši energii a naše talentované vývojáře zaměříme na Creative Cloud, jsme schopni dávat naše inovace předplatitelům s mnohem vyšší rychlostí," vysvětluje překvapivou změnu David Wadhwani z Adobe.
Možná je to však jen část pravdy. Dá se totiž předpokládat, že firma tím chce zabránit pirátskému šíření svého softwaru. Může si od toho také slibovat stabilnější příjem, kdy jsou svým způsobem tlačeni k placení i konzervativnější zákazníci, kterým by jinak po určitou dobu stačila starší verze.
Plné předplatné Creative Cloud stojí 61,50 eur měsíčně (necelých 1 600 korun), omezená licence s vybranými aplikacemi pak vyjde na 24,59 eur (zhruba 640 korun). Za tuto cenu Adobe nabízí různé plány, od přístupu ke všem aplikacím a 20 GB volného místa až po využití jen několika aplikací třeba jen na měsíc. Každou aplikaci si pak uživatel stáhne a může provozovat, dokud platí poplatek.
Bez cloudových služeb tak nyní uživatelé mohou koupit jen Creative Suite 6.
Reklamní videa míří na Facebook
Facebook plánuje v červenci představit ve výběru hlavních příspěvků videoreklamu, píše se na Financial Times. Největší sociální síť na světě stále hledá nové zdroje příjmů a reklamní videa patří k těm nejvýnosnějším.
KVIK - Rychlé zprávyQuick - Kvik - Rychle Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost. Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých zpráv a odkazů. |
Inzerenti utrácejí vysoké částky za reklamu v televizi a Facebook doufá, že se mu nabídkou videoreklamy ve výběru příspěvků podaří ukrojit část těchto příjmů.
Nová obrazová reklama se má podle dobře informovaného zdroje listu uživatelům ve výběru hlavních příspěvků objevit automaticky po spuštění stránek, avšak bez zvuku. Uživatelé poté budou mít na výběr, zda si pustí i zvuk, což pak spustí reklamu znovu od začátku.
Facebook podle Financial Times plánuje za tisíc zhlédnutí videa účtovat kolem 20 dolarů (kolem 390 korun), a to i v případě, že si lidé neaktivují zvuk. Reklama má trvat maximálně 15 sekund a Facebook chce zajistit, aby každý uživatel viděl každý den jen jednu reklamu od určitého inzerenta. Facebook od nového reklamního formátu má slibovat zvýšení denních příjmů o 1,5 milionu dolarů.
Firma se však k této zprávě zatím odmítla vyjádřit.
YouTube chystá placené kanály
Zdá se, že se videoserver YouTube výrazně přiblížil dlouho plánovanému zpoplatnění některých kanálů. Alespoň to vyplývá z informací agentury AP, jejíž zdroj uvedl, že videoportál v příštích týdnech oznámí spuštění série placených kanálů.
Myšlenka zpoplatněného obsahu na YouTube není nijak nová. Mluvil o ní už v roce 2012 šéf firmy Salar Kamangar a podle serveru TechRadar YouTube zvažuje možnosti placení už od roku 2011.
Obsah placených kanálů bude doplňovat videa, která na stránkách YouTube sledují návštěvníci zdarma. List The Financial Times před časem uvedl, že měsíční předplatné by mělo činit pouze 1,99 dolaru (necelých 40 korun).
Zatím není jasné, zda budou placená videa budou reklamy. YouTube vydal prohlášení, v němž sdělil, že se zamýšlí nad vytvořením "placené platformy", která by partnerům poskytla možnost vydělávat i jiným způsobem vedle půjčování videí a umísťování reklam k těmto videím. Nicméně dodal, že v této věci "zatím není co oznamovat".
Blížící se zavedení placených kanálů podle AP manažeři společnosti naznačili v březnu v New Yorku. Takový model by mohl producentům videí pomoci získat peníze od zatím nepodchycené části uživatelů internetu. Je zcela odlišný od toho, jak YouTube funguje dosud. Nejpopulárnější videa, jako hudební klip Gangnam Style jihokorejského rappera PSY, vydělávají většinu peněz reklamami.
Jako příklad placených služeb uvedli manažeři videa, v nichž uživatelům dávají lekce počítačoví odborníci. "Myslím, že pro lidi, kteří vytvářejí velké hodnoty, ale jen pro úzkou zájmovou skupinu, otevírá potenciál placených kanálů příležitosti k vytváření zisků," řekl podle AP viceprezident pro obchod a marketing YouTube Lucas Watson.