Neděle 19. ledna 2020, svátek má Doubravka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. ledna 2020 Doubravka

Český Kozel letěl v Rusku do vesmíru. Tmavé pivo porazilo světlé

aktualizováno 
Až do stratosféry, do výšky 21 kilometrů, poslali ruští pivovarníci v nápadité reklamě dvě plechovky piva Velkopopovický Kozel. Tmavé pivo vyletělo na meteorologickém balonu o necelý kilometr výše než světlé.

Vtipná reklama na české pivo, která má vysoký virální potenciál, vznikla paradoxně v Rusku, kde se od roku 2002 Velkopopovický Kozel v rámci licence vyrábí.

Plechovky musely být prázdné, protože by jednak kvůli nízkému tlaku ve výšce praskly a hlavně by je balony plné ani neunesly. Autoři pokusu již předem předpokládali, že balon praskne někde mezi dvacátým a třicátým kilometrem výšky. Z pochopitelných důvodů byly obě "kosmické lodi" vybaveny padáky, aby se bezpečně snesly na Zem. Na palubě byly přístroje, které umožňovaly během letu sledovat okolní teplotu i aktuální výšku. On-line byl přenášen i obraz ze dvou Go-pro kamer na palubě.

Virální marketing

Vtipné reklamy bývají oblíbeným obsahem ke sdílení na sociálních sítích. Vznikají i u nás. Nedávno se vtípek s reklamou povedl českému startupu, když video s šíleným cyklistou uhánějícím šílenou rychlostí na dálnici převzala i některá média jako seriózní zprávu. V Česku také vznikly spoty mobilního operátora T-Mobile, ve kterých hraje Chuck Norris. Reklamy s ním se šířily skrze sociální sítě po celém světě. Vtipné virální video se povedlo i Microsoftu. Skočila na něj i naše největší komerční televize Nova.

Ať už spot s Kozlem vznikl přímo jako virální reklama nebo nikoliv, potenciál ke spontánnímu šíření mezi uživateli má velký. Stejně jako skákající německý inženýr v klipu Microsoftu může být klasickou ukázkou takzvaného virálního marketingu, který je s nástupem internetu stále populárnější. Virální marketing (virál) je reklamním nástrojem používaným zejména k budování povědomí o značce nebo k masové propagaci konkrétního produktu.

"Základním předpokladem a principem úspěšnosti virálu je "spontánní" a lavinovité šíření informace mezi lidmi. Nejčastěji se jedná o různé formy neuvěřitelných a zábavných e-mailových zpráv, videospotů nebo odkazů na zvláštní webové adresy s netradičním obsahem," vysvětluje Tomáš Brázda, marketingový poradce Event & Promotion.

"Pokud se skutečně podaří připravit atraktivní virál, který kýženou lavinu spustí, může firma dosáhnout exponenciálního růstu "zavirování" informačních kanálů a tím i povědomí o své značce či produktu bez vynaložení větších nákladů na nákup médií," dodává Brázda.

Charakteristickým rysem virálu bývá skutečnost, že se snaží zakrýt svou propagační podstatu a pochopitelně samotného objednavatele reklamy. "Je anonymně vypuštěn a vydává se za atraktivní, tajně získanou nebo náhodně pořízenou, neuvěřitelnou informaci či událost. Lidé si rádi sdělují neuvěřitelné informace, každý si přeje být nositelem zajímavých zpráv, a proto je posíláme dál," popisuje jednoduchý princip fungování virálního marketingu Brázda.

Autor:

Přechod na DVB-T2

Od 27. 11. probíhá postupný přechod na vysílací standard DVB-T2. Proces by měl být dokončen do poloviny roku 2020. Diváci si tak musí pořídit televizi s podporou kódování H.265 (HEVC) nebo starší televizi doplnit vhodným set-top boxem.

  • Nejčtenější

Jako atomovka, ale bez radiace. Českému vědci nedá spát záhadný výbuch

Geofyzik Günter Kletetschka je v tuzemském prostředí fenomén. Svérázný vědec třináct let působil v NASA a také nyní se...

Windows 7 končí a s nimi jedna éra. Uživatelé stojí před těžkým rozhodnutím

Windows 7 uzavírá generaci operačních systémů Microsoftu, které zvládly bez omezení fungovat bez připojení k internetu,...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Opravte si Windows 10. Kritickou chybu objevila americká tajná služba

Microsoft a NSA doporučují urychleně aplikovat záplatu na kritickou zranitelnost ve Windows 10 a Windows Server...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Nové televizory promění domácnosti. Velké novinky přijdou již letos

Výběr nového televizoru bude stále obtížnější disciplínou. Vznikají nové zobrazovací technologie i koncepty televizorů,...

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...

  • Další z rubriky

Tipy na zajímavé weby: výhodnější pronájem bytu nebo kontrola potravin

Správné služby pro pronájem garantují stav bytu, hlídají zda nájemník platí a nedělá škody. Výkon procesoru v PC ukáže...

Aplikace: Netradiční mobilní klávesnice i nenáročný prohlížeč

V přehledu nových a aktualizovaných aplikací pro mobilní zařízení najdete tentokrát například šikovného e-mailového...

Nejlepší dárek? Ochraňte své blízké před internetovými šmejdy

Internet je plný nástrah, podvodníků, šmejdů a falešných nabídek. Pomozte svým blízkým, aby se nestali jejich obětí....

Pozor na e-maily, které upozorňují na daňový nedoplatek. Může to být podvod

Finanční správa varuje před novou vlnou podvodných e-mailů. V nich se útočník vydává za Finanční úřad a vyzývá k...

NENECHTE SI UJÍT: Výprodeje Gues, CK, O bag a Desigual, které stojí za to
NENECHTE SI UJÍT: Výprodeje Gues, CK, O bag a Desigual, které stojí za to

Vánoce jsou za námi, nastává čas výprodejů. Udělejte si radost a oživte svůj šatník novým módním kouskem, který je navíc za zlomek původní ceny. Máme pro vás tipy na ty nejzajímavější značky, které si zamilujete. Jsou módní, stylové a originální. Kde je seženete nejlevněji?

Najdete na iDNES.cz