„Kladno je hokejové město a my se musíme pořádně snažit, aby se místním dostal do povědomí i volejbal,“ řekl Milan Fortuník, trenér a klubový šéf v jedné osobě.
Na každé utkání klub chystá speciální akci. Jednou to jsou unikátní dresy, příště sleva pro diváky fandícími pomůckami, jindy pozvou děti z dětských domovů na plavání do sousedního akvaparku a k následné návštěvě zápasu. „Také jsme uspořádali plyšákovou výzvu. Diváci přinesli spoustu hraček, které jsme pak rozvezli do dětských domovů a stacionářů. Při předávání byli kluci docela naměkko,“ poznamenal Fortuník.
Zpočátku měli hráči z některých nápadů trochu obavy. Nastoupit před plnou halu ve svítivých dresech připomínajících záchranářské uniformy nebo ze sebe udělat kostlivce, to opravdu vyžaduje trochu kuráže. Teď už podle trenérových slov všichni v týmu chápou, že k volejbalovému Kladnu patří i jiné věci než jenom: „Raz, dva, tři bum!“
Vše odstartovaly akce k Movemberu, měsíci boje proti rakovině prostaty. Tým k této příležitosti letos už potřetí oblékl speciální dresy, které po utkání dražil na charitu. „Loňské dresy zařadil jeden volejbalový web mezi deset nejhezčích na světě,“ pochlubil se Fortuník designem, kterému dominovala velká silueta kníru, symbolu akce.
Letos nastoupili volejbalisté s rašícími kníry pod nosy a v dresech s dekorací, jež připomínala šle a motýlky. Takto vystrojeni vyhráli nad Benátkami (3:1) a po utkání své úbory vydražili. Patronkou byla oštěpařka Barbora Špotáková, která do aukce dala tretru, v níž minulý rok házela na olympiádě v Riu de Janeiro. I její zásluhou se vybralo přes padesát tisíc korun.
Divácké výzvy se na Kladně neomezují jen na českou extraligu. Příští čtvrtek tým vstoupí do Poháru CEV proti rumunskému Arcadi Galati a diváci, kteří si přinesou nějaké hlasité pomůcky na povzbuzování, budou mít vstup za polovinu.