Zhruba deset tisíc kilometrů dlouhý závod poprvé zavítá do Egypta. Tatra Total Maratón Team vyšle na rallye dva vozy. Lopraisovu posádku doplňují Radomír Stachura a navigátor Petr Gilar, druhou tatru budou řídit Bedřich Sklenovský s Milanem Kořeným, navigovat bude Josef Kalina, jenž je zároveň vedoucím kopřivnického týmu.
"Cílem je obhájit loňské vítězství. Jedničkou je Lopraisova tatra, ale i druhý
automobil, i když je trochu těžší, je připraven jet na vítězství v případě nějaké nepředvídatelné okolnosti," řekl manažer Milan Loprais, bratr pětinásobného vítěze Dakaru.
Loprais, jenž startoval na dakarské rallye již dvanáctkrát, sází na osvědčenou taktiku. "Tak náročný a dlouhý závod nelze jet od začátku na doraz. O vítězství se totiž většinou rozhoduje až v závěru," míní padesátiletý řidič.
Dvaatřicetiletý motocyklový závodník Josef Macháček věnoval přípravě své čtyřkolky přes šest stovek hodin. Jmenuje se quad a základem je motocykl Yamaha Batchee 660. "Mám zbrusu nový motor a můj quad by měl patřit k nejlepším ve své kategorii," tvrdí Macháček, který byl mezi čtyřkolkami nejrychlejší nedávno v Rallye Dubaj.
"Byla ideální příprava na písčitou část rallye, ale mám spíše strach z hlubokých brodů
a kamenité půdy v první části," přiznal.
Jeho stroj váží 225 kilogramů a dosáhne až 145 kilometrů v hodině. Přes padesát kilogramů těžké náhradní díly a dvě rezervní pneumatiky poveze Macháčkovi technický pořadatelský doprovod.