„Hlavně nesmíme chybovat, abychom dokončili závod vpředu. Jeden výpadek totiž znamená propad,“ uvědomuje si Beneš, který na pětikilometrovém kopci bude hájit výtečné druhé místo.
Jenže tlačenice za jeho zády je obrovská, a tak ho zaváhání může srazit v žebříčku až na šestou příčku.
„Pokusíme se vyhrát ve skupině, trať mi sedí,“ říká Beneš sebevědomě. Aby ne, vždyť už dvakrát dokázal v minulosti protnout tamní cílovou metu nejrychleji ze všech.
Navázat na triumfy z let 2012 a 2013 by letos mohlo být snazší. Bezkonkurenční král současných vrchařů Ital Simone Faggioli na startu nebude, což dává šanci dalším včetně Beneše. Se svým monopostem Osella FA 30 pojede naplno, což na slovinském asfaltu znamená místy rychlost až 240 kilometrů za hodinu.
„Auto máme nastavené dle zkušeností. Dolaďování bude až na místě, ale jinak jsme připravení. Dva úseky jsou trochu víc do kopce, ale jinak je to pozvolné a není to žádné drama. Do rychlých rovinatých pasáží mají vložené dva zpomalovací retardéry, na nichž klesne rychlost na padesát. Nicméně výkon motoru tam pár desetin dokáže nahnat,“ vypočítává padesátiletý loňský držitel Zlatého volantu.
Po posledním značně deštivém díle šampionátu ve Švýcarsku se k Benešovi bodově přiblížil mladý Lucemburčan David Hauser, který bral druhé místo za vládcem Faggiolim. Provazce vody na trati v St-Ursanne stěžovaly život všem pilotům.
„Podmínky se každou chvíli měnily. Když byla nehoda, stálo se a mezitím zase začalo pršet. Proto jsme pořád přezouvali gumy ze suchých na mokré,“ popsal předstartovní komplikace Beneš, jenž však byl s konečným pátým místem v absolutní klasifikaci spokojený. Ve Švýcarsku totiž startoval po pěti letech a teprve podruhé v kariéře. I kvůli menší znalosti tratě raději volil opatrnější taktiku.