Roman Kresta na startu Rallye Bohemia

Roman Kresta na startu Rallye Bohemia | foto: Radek Cihla, MAFRA

Všechno je závislé na financích, mluví Kresta o své budoucnosti

  • 0
V týmových dílnách v Otrokovicích letos strávil mnohem víc čas než doma v Luhačovicích. Obrovské úsilí, které věnoval vzniku vlastního týmu, se ovšem Romanu Krestovi vyplatilo. Už počtvrté se stal mistrem republiky v automobilových soutěžích.

"Bylo toho hodně. Proto jsem rád, že sezona je za námi a máme titul. Byl naším cílem," pousmál se Kresta, který navázal na své triumfy z let 2000, 2001 a 2008. Podruhé slavil úspěch s navigátorem Petrem Grossem, ale poprvé ve voze Peugeot 207 S2000.

Jak složité bylo letošní vítězství?
Tato sezona byla moje nejnáročnější. Během roku jsme toho museli zvládnout spoustu od zajištění rozpočtu, přes vybudování zázemí, přípravu auta i celého týmu. Celý rok jsme se nezastavili. Na druhou stranu se nám podařilo v krátké době tří měsíců vybudovat tým, což mě těší.

Starostí jste měl opravdu hodně. Znamená to, že samotné závodění bylo oddechovou záležitostí?
To rozhodně ne. Začátek sezony byl dobrý. Vyhráli jsme valašku, ale na Šumavě nás dvakrát zlobil senzor, který byl úplně nový. Bez problémů jsme vyhráli v Českém Krumlově a Hustopečích. Na barumce jsme se znovu nevyhnuli technickým potížím. Čtvrté místo bylo maximem, kterého jsem v daných podmínkách a konkurenci mohl dosáhnout. Čáru přes rozpočet znamenalo odstoupení v Příbrami. Kvůli němu narostly výdaje. Nejenže jsme museli vyměnit motor, ale také jsme jeli na Bohemii, s níž jsme v původním plánu nepočítali.

Krestova sezona

Valašská rally
1. místo
Rally Šumava
2. místo
Rally Český Krumlov
1. místo
Rally Hustopeče
1. místo
Barum rally
4. místo
Rally Příbram
technická závada
Rally Bohemia
10. místo

V Mladé Boleslavi jste o titul málem přišel, protože ve druhé rychlostní zkoušce jste narazil do svodidel a výrazně ztratil. Byl jste při dohánění ztráty hodně nervózní?
Když už nás nepotkala technická závada, problém jsem si vyrobil sám. Stačilo soutěž dokončit, ale nechtěl jsem jet příliš pomalu, protože bych se mohl méně koncentrovat a hrozilo, že udělám chybu. Tak jsem jel rychle, jenže už to bylo moc. Ale věděl jsem, že v servisu máme všechny náhradní díly a výměna bude banální záležitostí. Větší problém jsem proto cítil ráno, kdy jsme nemohli auto nastartovat.

Takže jste si byl jistý, že titul obhájíte?
Všechno jsme spočítali a věděli, jak musíme dojet. Aspoň byla bohemka zajímavá až do konce.

Prý jste si oslavy hodně užil...
To byl druhý závod (smích). Bylo to tím, že z nás spadl stres. Mechanici dali do sezony hodně, na autě dělali od rána do večera. Byl to nekonečný příběh.

Při přípravě vozu jste velký puntičkář. Jak dlouho vůbec trvá, než ho nachystáte?
Příprava začíná tři týdny před závodem, na autě dělají dva lidi. Kompletně ho rozeberou, zrevidují všechny věci, složí ho zpátky a pak ho otestujeme.

Když jste před lety závodil ve felicii, byl jste schopný si ji poskládat sám. Jak jste na tom s peugeotem?
Je to stejná skládačka. Některé věci jsou lehčí, jiné složitější, základ je stejný. Akorát do motoru nejdu.

Už jste naznačil, že kvůli poruše motoru v Příbrami náklady na sezonu výrazně vzrostly. Bylo složité naplnit rozpočet?
Díky partnerům jsme letos získali obrovské peníze, ale sumu vám neřeknu. Vím ale, že naplnit rozpočet pro další rok nebude jednoduché. Jednání začínají a ekonomická krize se projeví.

Ale s peugeotem budete pokračovat, ne?
Jeho majitelem je Jirka Tošovský a já nevím, co s ním zamýšlí. Číslo jedna je pro nás rozpočet, auto vybereme podle něj.

Takže připouštíte změnu vozu?
Nechci tvrdit, jak to bude, možností je hodně. Říct, že mám budget a pojedu s pegueotem, je v tuto chvíli nereálné. Může se stát, že seženu peníze jenom na dva závody, nebo že pojedu s čímkoliv jiným. Není to tak, že s tímto autem musím jet já. Peugeot je Jirkův, spolupracujeme, ale všechno je závislé na financích.

Sezona skončila. Jak si užijete volna?
Moc ho nebude. Zúčastnili jsme se Setkání mistrů, pojedeme Pražský rallysprint. K tomu potřebujeme dodělat dílnu, aby se v ní mohla připravovat auta pro zákazníky. Nějaké věci nám tam ještě chybí.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž