O místo před krajanem Františkem Vojtíškem.
Vršecký sice v měřeném tréninku dál vylepšoval své rekordní časy, ale nakonec si vyjel jen druhou startovní pozici. Navíc během krátké pauzy před kvalifikační jízdou nebylo možné vyměnit prasklý brzdový kotouč a Vršecký závod sledoval jen z televize.
"V tak krátkém úseku to nebylo možné zvládnout a s takovou závadou nemělo cenu do závodu nastupovat," smířil se smutně Vršecký s tím, že nemohl potvrdit svou sobotní suverénní pozici.
Čeští zástupci se ve více než třicetičlenném poli stejně neztratili, protože Vojtíšek s renaultem navázal na kvalitní výkon ze soboty a v kvalifikační jízdě si polepšil dokonce na stupně vítězů.
V pohárovém závodě pak dokonce útočil na vedoucí pozici neohroženého Španěla Maria Albaceteho s vozem MAN, ale v polovině závodu začal mít potíže a nakonec byl rád, že bral body za konečné sedmé místo.
"Závod vypadal výborně, jenže doplatil jsem na nekvalitní zadní pneumatiky a musel zvolnit," vysvětlil Vojtíšek, kterému se prý ale v Barceloně líbilo. "Šampionát je při takovém počtu jezdců zajímavý, jeho atraktivita se určitě zlepšila," uvedl třiačtyřicetiletý rodák z Jablonce nad Nisou.
Vršeckého pozice byla odlišná: na trať se vydal z posledního, 29. místa, ale jeho stíhací jízda slavila úspěch. Už do čtvrtého z patnácti kol vjížděl dvanáctý a nakonec projel cílem jako sedmý. Po závodě však pykal za překročení rychlosti Crozier a
Vršecký bral dokonce šest bodů za šesté místo, díky kterým je v průběžném hodnocení Evropského poháru na třetí pozici. Vojtíšek je s nevelkou ztrátou o dvě příčky níže.
Devětadvacetiletý Vršecký se po dojezdu ještě dlouho nemohl z událostí na trati vzpamatovat, ještě nikdy prý nic podobného nezažil. "Byl to fakt strašný závod; těch předjížděcích manévrů, toho hledání skulin pro předjetí - ještě v noci se mi o tom asi
bude zdát," usmíval se závodník.
Z Barcelony ale bude odlétat spokojen. "Ukázalo se, že náš vůz je dobře připraven. Podobným závadám, jako byla ta dnešní, se nevyhnete a bodový počin do sezony není určitě zanedbatelný," řekl Vršecký krátce po projetí cílovou rovinkou.
Méně šťastný víkend prožil Vršeckého týmový druh, Němec Gerd Körber; po sobotní kolizi s Albacetem jeho vůz nejel podle představ a po pátém místě z kvalifikace nedokázal hlavní závod dokončit kvůli problémům s řízením.
Kvalifikace (10 kol): 1. Albacete (Šp./MAN) 15:33,953 min., 2. Bösiger (Švýc./MAN) -8,492, 3. Vojtíšek (ČR/Renault) -9,572, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -10,321, 5. Körber (Něm./Buggyra) - 15,445, 6. J. Rodrigues (Portug./MAN) -16,623; Vršecký (ČR/Buggyra) nestartoval.
Pohárový závod (15 kol): 1. Albacete 23:26,386, 2. Allgäuer - 4,689, 3. Hahn (Něm./Mercedes) -6,994, 4. Bösiger -13,672, 5. J. Rodrigues -16,623, 6. Vršecký -22,846, 7. Vojtíšek -24,328.
Průběžné pořadí: 1. Albacete 50 b., 2. Allgäuer 46, 3. Vršecký 36, 4. Bösiger 31, 5. Vojtíšek 29, 6. Hahn 20, 7. Körber 19.
SOBOTNÍ ZÁVODY
David Vršecký v Barceloně vyhrál jak kvalifikační, tak dvojnásobně bodovaný hlavní pohárový závod a ujal se vedení v průběžném pořadí. Dařilo se i Františku Vojtíškovi, který dnes dojel v obou závodech na čtvrtém místě.
Tým Buggyra se představil poprvé v historii v nižší divizi, ale jeho dva zcela nové a minimálně odzkoušené speciály se mezi silnou, takřka čtyřicetičlennou skupinou vozů neztratily. Už v měřeném tréninku naznačily, že budou patřit mezi favority. Vršecký trénink vyhrál a pak způsobem start - cíl ovládl oba závody, v nichž si úspěšně vedl i Vojtíšek s renaultem.
Vršecký už v tréninku dokázal překonat šest let starý rekord dráhy, který držel jeho vzor Martin Koloc, jenž ho před lety za volant kamionu přivedl. "Ani nechápu, jak je to možné. Čekal jsem, že sem přijedeme a budeme se teprve seznamovat s tím, jak
nový a syrový vůz pracuje. Místo toho bylo od tréninku zřejmé, že vůz je naprosto v pořádku a skvělá práce týmu se osvědčila," řekl devětadvacetiletý jezdec.
Kvalifikaci zajel naprosto s přehledem, každým dalším kolem získával více než sekundový náskok. "Neměl jsem žádné potíže, jen jsem si hlídal, abych neudělal zbytečnou chybu," prohlásil Vršecký. Od poloviny pohárového závodu ale začal kamion ztrácet výkon a jeho náskok před Rakušanem Egonem Allgäuerem se
ztenčoval.
Nejzkušenější jezdec startovního pole Vojtíšek si počínal také vyrovnaně. V tréninku byl čtvrtý a přestože se mu příliš nezdařil start, brzy se na stejné místo vrátil i v pohárovém závodu.
Hůře dnes dopadl Vršeckého stájový druh, německý jezdec Gerd Körber, který v kvalifikaci skončil šestý a navíc při kolizi poškodil zadní část vozu. V pohárovém závodu už nedokázal ztrátu dohnat a dojel jen o místo výše.
Kvalifikace (10 kol): 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 15:38,896 min., 2. Allgäuer (Rak./MAN) -8,450, 3. Albacete (Šp./MAN) -11,691, 4. Vojtíšek (ČR/Renault) -20,166, 5. Bösiger (Švýc./MAN) -21,130, 6. Körber (Něm./Buggyra) -21,657.
Pohárový závod (15 kol): 1. Vršecký 23:28,835, 2. Allgäuer - 1,619, 3. Albacete -2,548, 4. Vojtíšek -9,193, 5. Körber -18,531, 6. Bösiger -20,335.