Ale není to nic divného ani nečekaného. Tím závodníkem je osminásobný motocyklový mistr světa Valentino Rossi, který potřetí v kariéře odstartuje do soutěže mistrovství světa v rallye. Představí se ve voze Ford Focus WRC s navigátorem Carlem Cassinou a svým tradičním číslem 46.
Obvyklé šílenství, které Rossiho provází při motocyklových závodech, je k vidění také ve Walesu. Stejné je to i se zájmem médií.
Chcete příklad?
Při tzv. Happy Hour, což je tradiční neformální setkání jezdců Fordu s novináři, se všichni nenuceně bavili. Ale jen do chvíle, než dorazil Rossi. Každý se s ním chtěl vyfotit, prohodit pár vět nebo jen potřást rukou. Italský smíšek trpělivě každému vyhověl a nakonec si našel čas také na pár otázek, přestože to vůbec nebylo v plánu.
Britská rallye bývá považována za nejtěžší v celém kalendáři. Proč jste si vybral právě ji?
Je to jediná možnost, kdy můžu zkusit závod mistrovství světa v rallye. Koná se po sezoně MotoGP, nemám žádné testy, takže se na ni můžu plně koncentrovat. Před dvěma lety jsem závodil na Novém Zélandu, byl jsem z toho nadšený. (Rossi dojel 11. - pozn. aut.) Proto jsem se rozhodl, že to zkusím znovu a ujedu další kilometry v autě.
Ovšem na Britskou rallye nemáte pěkné vzpomínky, že? Při své premiéře před šesti lety jste tady skončil už ve druhém testu.
To bylo hodně špatné. Po 800 kilometrech testů a práce přišlo pouhých 25 km závodě. Ale to už je dávno. Letos bych chtěl jet podobně jako na Novém Zélandu.
Jaká byla příprava?
Jezdil jsem na asfaltu na okruhu v Monze, jeden den jsem byl také v Británii. V místních lesích jsem najezdil zhruba sto kilometrů. Ale pro nás je testem celý závod. Chceme ujet co nejvíc kilometrů a pochopit auto.
Jaký je váš cíl?
Chci si to užít a dojet do cíle. V závěrečných testech na Novém Zélandu jsem ztrácel dvě sekundy na kilometr na vítězného Marcuse Grönholma. Mým cílem je, aby ztráta byla stejná. Ale tím hlavním je dojet do cíle.
Pojedete proto volněji?
V žádném případě. V soutěžním autě je to stejné jako na špičkové motorce. Nemůžete jen pomalu, stroje vám to nedovolují. Musíte pořád naplno.
Letos už jste testoval monopost formule 1, ale stále zdůrazňujete, že rallye vás baví víc. Kde se to ve vás vzalo?
Můj otec Graziano jezdil rallye, díky němu jsem v dětství získal vášeň pro soutěže.
Takže se někdy dočkáme toho, že absolvujete celou sezonu v mistrovství světa v rallye?
Mou prioritou zůstávají motorky. S Yamahou jsem prodloužil kontrakt o další dvě sezony, během nich nic jiného nepřipadá v úvahu. Ale potom bych možná mohl jet celou sezonu ve WRC.